ادبیات سخیف و انسداد گفت‌وگو


#491550736ادبیات سخیف و انسداد گفت‌وگو

🔹شب گذشته آقای احمد جهان بزرگی با حضور در برنامه زاویه شبکه ۴ مطالبی راجع به آقای روحانی بیان کرد که سخیف بودن ادبیات آن هیچ نسبتی با اندیشه ورزی و گفت‌وگو ندارد.

🔹اگرچه ادبیات آقای روحانی هم در برخی از سخنرانی‌ها و نشست‌های خود نه تنها چیزی از این ادبیات کم ندارد، بلکه بعضاً بدتر هم هست اما این مساله هیچ توجیهی برای برخورد مشابه ایجاد نمی‌کند.

🔹ادبیات زشت نه تنها هیچ نسبتی با نقد ندارد، بلکه باب نقد و گفت‌وگو را مسدود می کند و ضمن آنکه «فی نفسه» غلط و غیر قابل دفاع است، به لحاظ «کارکردی» هم طرف مقابل را با تمام ضعفهایش در موقعیت مظلوم قرار می‌دهد و از همه مهمتر اقدامی ناجوانمردانه علیه منتقدان واقعی و متین است.

🔹برنامه زاویه با اجرای آقای حبیب ازغدی به منظور گفت‌وگوی اندیشه‌ای و عمیق‌تر درباره مسائل روز پخش می‌شود و اگرچه مثل هر برنامه‌ای قابل نقد است، اما مزیت‌های قابل توجهی هم دارد و رفتارهای اینچنینی میهمان ظلم به برنامه هم محسوب می‌شود.

🔹چه آنکه جامعه سیاسی و صداوسیما به وجود برنامه‌هایی که به توسعه گفت‌وگو و تضارب اندیشه‌ها بپردازد نیاز جدی دارد.

این خبر در کانال های تلگرامی بازنشر شده است / تاریخ درج خبر 1348-10-11 3:30:00 می باشد. این خبر توسط موتور جستجوگر شبکه های اجتماعی هرخبر جمع آوری شده و الزاما محتوای آن مورد تایید این مجموعه نمی باشد.