سنگ مرجان

برای هزاران سال تمدن های سراسر جهان مرجان را به عنوان سنگ قیمتی ارزش گذاری می کردند و این سنگ تولید شده دریایی را دارای قدرت جادویی می دانستند. رومی های قرون اولیه از مرجان برای دفع نیروهای شیطانی و افزایش هوش و ذکاوت استفاده می نمودند. امروزه در دوران مدرن در ایتالیا همچنان از مرجان به منظور محافظت از چشم شیطان و درمان نازایی استفاده می گردد.

سنگ مرجان

دو نوع اصلی از مرجان های قیمتی وجود دارد. یک نوع آن در رنگ های روشن دیده می شود : سفید ، کرم ، صورتی، انواع طیف رنگی قرمز یا نارنجی و بعضی اوقات آبی ، بنفش یا بنفش ملایم مایل به خاکستری ( با نام تجاری اسطوخودوس ).نوع دیگر مرجان به رنگ سیاه، قهوه ای تیره و یا گاهی قهوه ای کمرنگ مایل به زرد (یا طلایی ) وجود دارد.

تمامی انواع مرجان ها از بقایای اسکلت موجودات کوچک آبزی تشکیل شده اند. این زوائد مرجانی ، همانگونه که از نامشان برمی آید، از خانواده ی نزدیک صخره های مرجانی هستند.

 

ed   these pro-

ro- l

جواهرات مرجانی ، به شکل مهره، دامله و به خصوص حکاکی های کوچک و گردنبندهای طرح برجسته از دوران روم باستان در اروپا بسیار محبوب بودند. طرفداران پروپا قرصی هم در آمریکای شمالی و هم جنوبی دارد. در دورانی از تاریخ کشورهای آسیایی از مرجان برای حکاکی های بزرگ استفاده می کردند، ولی تاثیرات غرب  باعث افزایش تولیدات و محبوبیت جواهرات مرجانی در قرن بیستم شد.

تقاضای جهانی برای جواهرات مرجانی همچنان بالا است، حتی اگر عوامل زیادی باعث کاهش عرضه ی مواد اولیه در دهه های اخیر شده باشد. این عوامل شامل ناخالصی، استفاده ی بیش از حد از منابع و تلاش های حفاظتی ملی و بین المللی می باشد.

برای قرن ها با کیفیت ترین و گرانترین مرجان از دریای مدیترانه در طول سواحل الجزیره، فرانسه ، اسپانیا و تونس بدست می آمد. همچنین این گوهر را می توان در ژاپن و مالزی نیز یافت.

متاسفانه ناخالصی، آلودگی و پایین آمدن حجم آب ها باعث تخریب آب ها شده است. استرالیا یکی دیگر از منابع مهم صادرات مرجان بومی می باشد. ایالت هاوایی منبع مرجان سیاه بنام کینگ گونه ای در حال انقراض است. عواملی سبب محدودیت در منابع مدرن مرجان شده است اما حضور مرجان های با کیفیت قدیمی جایگاه پایدار و محکمی در بازارهای آنتیک از آن خود کرده اند. سختی این گوهر در مقیاس موس 3 و 4 است. مرجان در برابر گرما و در مجاورت شعله سیاه و یا سوخته شده و در مقابل نور پایدار می باشد. البته نوع رنگ شده آن در برابر نور ممکن است که میزانی رنگ خود را از دست بدهد.

انگشتر با سنگ مرجانسنگ مرجانسنگ مرجان

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها