چگونه می توان اپال مشکی را تراش داد - قسمت دوم

مرحله دوم – داپ کردن سنگ اپال

چگونه می توان اپال مشکی را تراش داد -  قسمت دوم

سنگ اپال را بر سر یک چوب داپ سوار کنید. این کار سبب می شود تا فرآیند شکل دادن و پولیش کردن راحت تر اتفاق بیافتد. برای چسباندن اپال بر روی چوب داپ می توانید از چسب های سریع خشک شونده استفاده کنید. پس از اتمام کار، داپ را درون فریزر قرار دهید، بعد از چند دقیقه سنگ به راحتی از روی چوب کنده می شود.

اگر از موم استفاده می کنید، روش کار بدین صورت است که پشت سنگ را به سرعت میزانی گرم کنید، سپس موم را حرارت داده و به آرامی سنگ را بر روی موم فشار دهید تا بچسبد. با دستتان اطراف سنگ را حالت بدهید تا موم به شکل درستی در بیاید. در هنگام انجام این کار بسیار دقت کنید، غالب گوهرتراشان حین این عمل دستان خود را می سوزانند. بنابراین این کار به تمرین نیاز دارد.

اکنون با داپ کردن اپال کار تراش و شکل دادن به این گوهر زیبا راحت تر صورت می گیرد و سنگتان به سادگی آماده مرحله پولیش دادن می شود.

مرحله سوم: شکل دهی نهایی

آخرین درجه چرخ تراش الماسه برای این کار بسیار مناسب است. این درجه از دیسک برای تراش دادن اپال بسیار مطمئن بوده و به سادگی سطح گوهر شما را خمیده می سازد. یک راه ساده برای دیدن خراشیدگی های روی اپال این است که گوهر خود را مقابل نور گرفته و حرکتش دهید. بدین صورت می توانید به راحتی خراشیدگی های احتمالی بر روی اپال را مشاهده کنید.

مرحله پولیش با چرخ پولیش 1200 و سپس 1800 گریت انجام می پذیرد. هنگام انجام مرحله پولیش حتما توجه داشته باشید که قطرات آب بر روی دیسک پولیش و سنگ اپال بریزد. زیرا اگر این مرحله را به تندی و بدون وجود قطرات آب انجام دهید، سبب می شود که گوهرتان داغ شود.

مرحله چهارم: پولیش نهایی

آخرین مرحله در تراش اپال استفاده از پودر پولیش است. می توان از چرم نیز برای پولیش اپال استفاده کرد. به هر حال از هر کدام از این تجهیزات می توانید استفاده کنید تا اپال شما به بهترین حالت صیقل یابد. آن قدر این کار را ادامه دهید تا تمامی خراشیدگی های سطح اپال از بین برود.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها