مجموعه جواهرات پرنسس مارگارت

17 میلیون و 659 هزار و 731 دلار، حراجی جنوای کریستی، سیزدهم جون 2006

مجموعه جواهرات پرنسس مارگارت

این مجموعه تاریخی و بسیار مهم جواهرات، یک رکورد تاریخی را از خود به جای گذاشت. در کنار جواهرات، یک مجموعه بسیار کمیاب از آثار هنری فابرگ نیز به حراج گذاشته شد. اقلام مهمی که در این حراجی به فروش رفت عبارتند از:


یک ساعت نقره کنده کاری شده که بر روی طلای دو رنگ سوار گشته است. این اثر توسط فابرگ ساخته شده است. این ساعت سطنتی به مبلغ 2 میلیون و 281 هزار و 600 دلار یعنی یک میلیون بیشتر از قیمت تخمین زده شده به فروش رفت. این ساعت به شکل یک مستطیل بوده که سراسر آن مینا کاری گشته و سطح روی آن حالت موجی شکل دارد. این ساعت بر روی 4 پایه توپی مانند سوار است. این جواهر گرانبها با الماس های صورتی رنگ مزین گشته و عقربه های این ساعت نیز از طلا می باشد. این اثر هدیه ای از ملکه ماری به پرنسس مارگارت کنتس اسنوداون است.


 گردنبند الماس نشان ملکه ماری: این گردنبند یکی از محبوب ترین جواهرات پرنسس مارگارت است. این گردنبند الماس نشان تاریخی به مبلغ یک میلیون و 828 هزار و 224 دلار یعنی 4 برابر قیمت تخمین زده شده به فروش رفت. این گردنبند در یک رشته و متشکل از 34 عدد الماس تراش قدیمی (old cut) بوده که بر روی طلا و نقره سوار گشته و حدود سال 1900 ساخته و 5/35 سانتی متر می باشد.جعبه این گردنبند از فیروزه ساخته شده است.


    تاج پلتیمور: این تاج در سال 1870 به وسیله جرارد برای لیدی پولتیمور، همسر دومین بارن پلتیمور ساخته و جزء گنجینه ملکه ویکتوریا در سال 1872 تا 1874 درآمد. این تاج در حراجی عمومی در سال 1959 به حراج گذاشته شد. این اثر زیبا بعدها در حراج کریستی به مبلغ یک میلوین و 704 هزار و 576 دلار یعنی 4 برابر تخمین اولیه به فروش رفت. این تاج شاخه شاخه از الماس هایی با تراش کوسن و الد کات تشکیل یافته که بر روی حلقه ای سراسر الماس با تراش الد کات نصب گشته است. فلز به کار رفته شده در این تاج طلا و نقره بوده و اندازه تقریبی آن 2/19 سانتی متر است. این تاج قابل تبدیل به یک گردنبند و 11 عدد سنجاق سینه می باشد.


    گردنبند مروارید و الماس نشان سبک دکو: این گردنبند هدیه ای از جانب ملکه ماری به نوه دخترش پرنسس مارگارت برای تولد 18 سالگی وی بود. این گردنبند در حراج کریستی به قیمت 509 هزار و 312 دلار به فروش رفت. بر اساس مستندات تاریخی، پرنسس مارگارت یک کلکسیون بسیار زیبا از این مروارید ها در اختیار داشت که به مراتب آنها را در مهمانی ها و مخصوصا جشن تولد 19، 20 و 21 سالگی خود استفاده می کرد. این گردنبند 5 رشته ای با یک قفل الماس نشان به هم متصل می شود. این جواهر زیبا بر روی پلاتین سوار گشته و در حدود سال 1925 ساخته و 39 سانتی متر است.


    گل سینه الماس نشان طرح رز: این جواهر ساخت کارتیه در سال 1938 است که به قیمت 282 هزار و 624 دلار فروخته شد. پرنسس مارگارت این گل سینه را در روز تاجگذاری خواهر خود ملکه الیزابت دوم در سال 1953 استفاده نمود. این سنجاق یک گل رز کامل است که در زیر آن سه عدد برگ وجود دارد. تمامی اجزای این اثر هنری از الماس هایی با تراش دایره، باگت و سینگل کات و طول آن 7 سانتی متر می باشد. جعبه این سنجاق نیز از چرم قرمز رنگ ساخت کارتیه بوده و امضای این برند نیز روی آن به چشم می خورد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها