20 جواهر گران ساخته شده – قسمت چهارم

20 جواهر گران ساخته شده – قسمت چهارم

13- گردنبند قلب اقیانوس: 17 میلیون دلار

این الماس آبی رنگ زیبا یک نمونه عالی از هنر تقلید به شمار می رود. در سال 1997فیلمی از روی جریان کشتی تایتانیک ساخته شد.  در این فیلم گردنبندی بود که توسط بازیگر نقش اول زن این فیلم استفاده می گردید. نام این گردنبند Coeur de la Mer بود. پس از نمایش فیلم، جواهرساز معروف هری وینسون شکل واقعی این گردنبند را ساخت. در مرکز این گردنبند یک الماس آبی رنگ به وزن 15 قیراط قرار گرفت. گلوریا استووارد بازیگر نقش دوران کهنسالی رز در فیلم تایتانیک، این گردنبند را در جایزه اسکار به گردن خود آویخت.
 

12- گردنبند آبی رنگ زن زیبای آسیا: 17.3 میلیون دلار

این گردنبند در حراج جنوای کریستی در سال 2014 به مبلغ 17.3 میلیون دلار به فروش رفت. این گردنبند حاوی چهارمین یاقوت کبود تراش فست بزرگ تاریخ است. این یاقوت کبود کوسن شکل وزنی بیش از 5/392 قیراط داشته که رکورد گرانترین یاقوت کبود را به خود اختصاص داده است. به اضافه اینکه این قطعه جواهر با یاقوت کبود سیلان (سری لانکا)، شامل الماس هایی است که زنجیر طلای گردنبند و همچنین رشته هایی که از یاقوت کبود، آویزان شده است، را در بر می گیرد.
 

11- سنجاق سینه الماس نشان کارتیه: 17.6 میلیون دلار

این قطعه جواهر به نام سنجاق Belle Epoque Diamond Devant-De-Corsage معروف می باشد که توسط کارتیه طراحی گشته است. این سنجاق همانگونه که از اسم آن بر می آید متشکل از تعداد بسیار زیادی الماس با کیفیت بالا است. این جواهر در سال 1912 در کارگاه های تولید جواهر در پاریس توسط شخصی به نام هنری پیک ساخته شد. بخش اصلی این سنجاق متشکل از 3 عدد گوهر بزرگ است. بزرگترین قطعه سنگ قیمتی این جواهر، یک الماس طرح بیضی به وزن 34 قیراط است. این الماس با 2 الماس کوچکتر به وزن 55/23 قیراط تراش بیضی و 51/6 قیراطی تراش مارکیز تلفیق شده است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها