سنگ خون (حجرالدم) در گذر تاریخ

سنگ خون (حجرالدم) در گذر تاریخ

همانطور که می دانید، سنگ خون، سنگی تیره رنگ و نیمه شفاف از خانواده ی کلسدونی است. رنگ متمایز و مشخص این سنگ – سبز تیره با رگه های قرمز رنگ- برای قرن های متمادی مردم را مجذوب خود می کرده است.

مردم یونان باستان این سنگ را گل آفتابگردان می نامیدند چراکه مشاهده کردند رنگ این سنگ در هنگام دوری از آب و مجاورت بیشتر با آفتاب ، از قرمز به زرد تغییر رنگ می دهد. بسیاری از مردم بر این باور بودند که آب در تماس با این سنگ قیمتی، رنگ قرمز به خود می گیرد.

مردم قرون وسطی و دوران رنسانس از سنگ خون به عنوان طلسم محرک شوق و ذوق، انعقاد خون و جلوگیری از خونریزی استفاده می کردند. بنابراین این گوهر را سنگ شفابخش می خواندند.

افراد متمول در دوران سلطان سلیمان این گوهر را برای استفاده در انگشترهایی که به منظور مهر استفاده می شد، هدیه می دادند. البته امروزه هم این سنگ در جواهرات مردانه کاربرد دارد. سنگ خون همچنین در جواهرات مسیحیان بسیار پرکاربرد است چراکه طرح و رنگ این سنگ برای مسیحیان  نماد و یادآور خون سرخ مسیح مصلوب می باشد. سنگ خون نماد متولدین ماه مارچ است.

منابع اصلی این سنگ را استرالیا، برزیل، چین، هند و ایالات متحده می دانند. سختی این سنگ در مقیاس موس بین  6 و 7 است. یکی از رخ داد های جالب توجه درباره حجر الدم این است که این گوهر در مقابل گرما تغییر رنگ می دهد. برای پاکسازی حجر الدم بهترین روش استفاده از آب و صابون است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

محمد میهمان میگه :

تاریخ: 1399/03/14 ساعت 00:45
ازاین سنگ من دارم میشه خریدارمعرفی کنین

اخبار سایر رسانه ها