ده برند جواهرات برتر دنیا – قسمت چهارم

ده برند جواهرات برتر دنیا – قسمت چهارم

2- کارتیه

کارتیه سابقه ای بس طولانی در به حراج گذاشتن جواهرات طراحی خود، در حراجی های بزرگ و مطرح جهان دارد. این تاریخچه به حراج گذاشتن، کارتیه را تبدیل به یک برند سلطنتی در دنیای جواهرات کرده است.

کارتیه در سال 1847 توسط فردی به نام لوئیس فرانکو کارتیه بنیانگذاری شد. این برند، شرکتی کاملا فرانسوی بوده و به سبب جواهرات و ساعت های بی نظیر خود شهره است. یکی از جواهرات بسیار مشهور این شرکت جواهری موسوم به بستیاری است که یک گل سینه با طرح پلنگ بود که برای شخصی به نام والیس سیمپسون در دهه 1940 طراحی گشت. این گل سینه یکی از جواهرات بی نظیردر تاریخ به شمار می رود.

دوشس وینزور بسیار شیفته این برند با این طرح پلنگ شد، بنابراین سفارش چندین قطعه جواهر از همین حیوان را به کارتیه داد. معروفترین این جواهرات یک دستبند با الماس 5/6 اینچی، اونیکس و زمرد است که اخیرا در حراجی با قیمتی بیش از 7 میلیون دلار به فروش رفت.

جواهری کارتیه هنوز نیز از هنر سبک دکو در طراحی های خود استفاده می کند. در نتیجه این هنر را با موتیف های خود مانند پلنگ تلفیق کرده و شاهکاری بسیار زیبا را خلق می کند.

1-هری وینسون

هری وینسون نامی بی چون و چرا در دنیای الماس هاست و به همین دلیل در صدر فهرست 10 برند برتر جواهر در دنیا قرار دارد. شخصی که زمانی صاحب جواهر الماس امید بود. یکی از برجسته ترین جواهراتی که وینسون سالیان سال صاحب آن بود، الماس امید می باشد که داستانی بس طولانی دارد. داستانی که اشاره به زادگاه آن در هند می کند که پس از آن مالکان بسیاری از جمله لویی شانزدهم، جرج ششم، توماس هوپ، پیر کارتیه، اولین والش مک لین و سرانجام هری وینسون را به خود دیده است. هری وینسون پس از اینکه بیش از 10 سال مالک این الماس گرانقدر بود، آن را به موسسه خیریه اسمیتسونیان اهدا کرد.

هر ساله جواهرات بسیار گران هری وینسون توسط یک بازیگر هالیوود در مراسم فرش قرمز اسکار استفاده می گردد. این اعتقاد وجود دارد که تنها جواهرات کمیاب و با کیفیت در جواهرات وینسون مورد استفاده قرار می گیرد. به سبب حضور الماس هایی با تاریخ های جذاب در مجموعه وینسون، این شرکت تصمیم دارد تا در سال های آینده نیز بیشتر توجه خود را صرف الماس های برتر دنیا نماید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها