مروارید های ماجوریکا-قسمت چهارم

درسال 1955، بدلیجات ماجوریکا تقریباً خارج از اسپانیا ناشناخته بودند. امروزه تولیدات ماجوریکا در 76 کشور مختلف به فروش می رسد. تبلیغات مشترک با فروشگاه های بزرگ در آمریکا و خارج از آن موجب این شناخت بین المللی شده است.

مروارید های ماجوریکا-قسمت چهارم

درحال حاضر بزرگترین مرکز تجارت ماجوریکا در اسپانیا است، پس از آن آمریکا، فرانسه و به صورت حیرت آوری ژاپن. در طول سال 1989، ماجوریکا فروش نهایی مرواریدهای بدلی خود را رقمی حدود 60 میلیون دلار آمریکا تخمین زده است.

پخش تولیدات توسط 45 توزیع کننده ی مختلف کنترل می شود. جواهرات مستقیماً بعد از دریا فت سفارشات ساخته می شوند و تمامی سفارشات در دفتر مرکزی شرکت در بارسلونا پردازش و نهایتاً فهرستی از کالاها نگه داشته می گردد.

ماجوریکا توسعه ی خط تولید خود را همچنان ادامه می دهد. امروزه، شرکت در صدد افزایش جذابیت محصولات خود است؛ با طراحی تولیدات با طلای 16 عیار و سنگ های رنگی برای بازار آمریکا و طلای 18 عیار و الماس برای بازار اروپا.

از بارزترین ویژگی یک گوهرشناس دارا بودن قدرت تشخیص بدلیجات ماجوریکا از همتایان گرانقیمت خود –مروارید پرورشی آبهای شور-  است. امروزه استفاده از مرواریدهای طبیعی چندان مرسوم نیست. اکثر مشخصات ظاهری مروارید طبیعی و مروارید پرورشی مشترک است بنابراین شاخص شناسایی مشابهی دارند.

در دید یک چشم آموزش ندیده، مرواریدهای بدلی ماجوریکا بسیار شبیه مرواریدهای پرورشی آب های شور است. درخشندگی رنگین کمانی که در بعضی مرواریدهای پرورشی  وجود دارد، ممکن است در تولیدات ماجوریکا هم دیده شود. البته در مرواریدهای پرورشی این پدیده بیشتر در سطوح بی قاعده اتفاق میافتد تا سطوح صاف و هموار؛ و در بدلیجات ماجوریکا این تلالو رنگین کمانی در سطوح صاف مشاهده می شود.

مهره های ماجوریکا تلالو و درخشش بسیار زیادی دارند که همراه با جلوه ی رنگین کمانی بروی سطح صاف مروارید ظاهری را به نمایش می گذارد که نشان بدل بودن مروارید است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها