مجموعه جواهرات شخصی پرنسس سلیما آقا خان

مبلغ 27 میلیون و 682 هزار و 601 دلار- سیزدهم نوامبر 1995 در حراج کریستی جنوا

مجموعه جواهرات شخصی پرنسس سلیما آقا خان

در بین تمامی مجموعه های جواهر اواخر قرن بیستم، مجموعه جواهر پرنسس سلیما آقاخان یک مجموعه شگفت انگیز در حراجی کریستی به شمار می رود. دلیل این شگفت انگیزی، زیبایی منحصر به فرد، مدل های خلاق، سرویس های پر زرق و برق و همچنین رد پای سازنده های مطرح دنیا از جمله ون کلیف و آرپلس، بوچرون و کارتیه است. این مجموعه جواهر شامل بیش از 250 قطعه بسیار زیبا است که پرنسس از مادر بزرگ خود به ارث برده و یا آنها را هدیه گرفته است. تمامی جواهرات در حراجی کریستی به فروش رفت و رکورد 27 میلیون و 682 هزار و 601 دلاری را از خود به جای گذاشت.

اولین جواهر حیرت انگیز این مجموعه، الماس آبی رنگ موسوم به بیگم آبی (Begum Blue) با تراش قلب به وزن 78/13 قیراط است که بر روی یک گردنبند الماس نشان به ارزش 7 میلیون دلار نشسته است. این الماس پس از الماس 7 میلیون و 790 هزار و 708 دلاری گرف گرانترین الماس آبی است.

از دیگر جواهرات مطرح در این مجموعه می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

 یک الماس تراش گلابی به وزن 86/78 قیراط با کیفیت رنگی D و شفافیت VS1 به مبلغ 4 میلیون و 268 هزار و 529 دلار

یک سرویس زمرد و الماس طراحی کارتیه به مبلغ 2 میلیون و 523 هزار و 575 دلار. این سرویس شامل:

 یک گردنبند که با الماس های تراش مارکیز در ردیف ساخته شده که 3 عدد زمرد کابوشن در بین این الماس ها هر کدام به زون 01/29 قیراط خود نمایی می کند.

یک گل سینه کلیپسی که با زمردهایی به وزن 21/36 قیراط ساخته شده است.

 یک جفت گشواره آویزی که هر کدام با 2 عدد زمرد تراش کابوشن و 2 عدد زمرد اشک به وزن تقریبی 1/26 و 5/27 قیراط ساخته شده است.

 یک انگشتر با زمردی به وزن 33/20 قیراط

یک سرویس با زمرد و الماس ساخته شرکت ون کلیف و آرپلس به ارزش 662 هزار و 290 دلار. این سرویس شامل:

 یک آویز، این آویز مانند یک شاخه از مهره های زمرد و الماس به صورت خوشه طراحی شده است. مهره های زمرد توسط الماس های تراش دایره احاطه شده که الماس هایی چهارگوش آنها را از هم جدا می کند.

 یک جفت گوشواره آویز

یک سرویس با الماس سفید و زرد طراحی توسط بوچرون به ارزش 633 هزار و 207 دلار که شامل یک گردنبند که بر روی این گردنبند الماس زرد با تراش دایره و گلابی و توپی شکل خود نمایی می کند. در مرکز این گردنبند الماسی با تراش بریولت و گلابی و دایره به چشم می خورد. الماس تراش بریولت در 2 رشته به صورت انعطاف پذیر می باشد. همراه با این گردنبند یک جفت گوشواره کلیپسی نیز به چشم می خورد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها