آلماندیت

آلماندیت احتمالاً یکی از شناخته شده ترین سنگ های مربوط به خانواده ی گارنت با سختی 7 است. این سنگ نوعی گارنت قرمز بوده و رنگش از قرمز-نارنجی تا قرمز متمایل به بنفش متغیر می باشد.

آلماندیت

نام این سنگ برگرفته از نام آلاباندا یک دهکده ی باستانی آسیایی و همچنین یک مرکز فعال تجاری در زمینه ی سنگ های قیمتی و مد است. رومیان باستان غالباً از تراش های ظریف و توخالی دامله برای تراش آلماندیت استفاده می کردند تا جلوه ی رنگی آن بیشتر نمایان شود.

گونه های دیگر از خانواده ی گارنت در رنگ های متنوعی همچون قهوه ای، نارنجی و سبز پررنگ و تند دیده می شوند. پیش از 3 هزار و 100 سال پیش از میلاد مسیح، مصریان باستان در مسیر نیل بر روی گارنت کار، این سنگ را استخراج کرده و از آن مهره ها و تزئینات دیگر می ساختند.گفته شده که حضرت نوح گارنت را از جنس آتش دانسته و از آن در دماغه کشتی خود به عنوان چراغ استفاده می کرد. گارنت و تمامی سنگ های هم خانواده آن مانند آلماندیت، سنگ ماه تولد متولدین ژانویه هستند.

آلماندیت را می توان در برزیل، هند، ماداگاسکار، پاکستان، سریلانکا و ایالات متحده یافت. پاکسازی فراصوتی روش نسبتا مطمئنی برای پاکسازی این گوهر است. البته آب و صابون مطمئن ترین پیشنهاد می باشد. هیچ گاه این سنگ قیمتی را با روش بخار آب پاکسازی نکنید.

نمونه های مشابه سنگ آلماندیت سنگی با ترکیب شیشه و گارنت است، که غالبا با آلماندیت اصل اشتباه گرفته می شود. گونه های مختلف آلماندیت عبارتند از هسونایت گارنت، مالایا گارنت، پایروپ گارنت، رودلیت، یاقوت سرخ، اسپسارتیت، اسپینل و تورمالین.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها