شروع کار ساخت جواهرات مفتولی

از سرآغاز خلقت، میل انسان به آفرینش اجتناب ناپذیر بوده است. در گروه بندی ها و تنش های نسبی زندگی مدرن ما، این میل در سرگرمی های بی شماری نمایان است. یکی از این سرگرمی ها ساخت جواهرات است که هنری تلفیقی از میل به خلق کردن و میل به ساخت زیورآلات برای آراستن خویش می باشد.

شروع کار ساخت جواهرات مفتولی

سنت بر این باور است که ساخت جواهر هنری است که آموختن آن بدون کارآموزی بسیار دشوار است. ولی عقیده ی ما بر این است می توانیم اثبات کنیم که در واقع اینطور نیست و اکثر افراد با توانایی و اراده ی معمولی هم می توانند این کار را انجام دهند و رضایت زیادی هم از آموختن ساخت جواهرات مفتولی خواهند داشت. درواقع هرکس، پیر یا جوان، حتی افرادی با معلولیت جسمی بدون نیاز به ویژگی ذاتی خاصی تا زمانیکه بتوانند از انگشتان و مچ دستشان استفاده کنند، می توانند این حرفه را بیاموزند.

 شما ممکن است بگویید، فلزات با ارزش و ابزار مورد نیاز گران قیمت هستند، ولی در اصل نه وقتی که حرف از جواهرات مفتولی در میان باشد. در ابتدا، شما تنها چند ابزار ساده ارزان نیاز دارید که به آسانی تهیه می شوند. سپس، شما می توانید تمام آموخته هایتان را با سیم مسی ارزان انجام دهید و در واقع، حتی از مس برای ساخت جواهرالات زیبا و درخشان استفاده کنید تا زمانیکه احساس کنید به اندازه کافی برای کار با فلزات ارزشمند تجربه کسب کرده اید.

و اکنون طراحی کار !؟ شاید فکر کنید هیچ توانایی ای در این زمینه ندارید. دنیای جواهرات مفتولی خود سراسر ایده برای کارشماست. تنها با چند پیچش ساده می توانید مجموعه بی پایانی از طرح هایی را به وجود آورید؛  زمانی که شما به صورت بصری و در لحظه طرحی را خلق کرده و بارها به آن شکل های گوناگون می دهید تا همسو با نیازها، اهداف و احساستان شود، در نهایت به طرح مورد نظرتان خواهید رسید. در واقع همچون کودکی که  با لگو می تواند دنیایی از تنوع بیافریند.

ساده ترین راه یادگیری همراهی با مربی است. یادگیری از طریق جزوه هم اگر چه شاید کمی سخت تر باشد ولی امکان پذیر است. تجربه باید رمز کارتان باشد. آنها را روی کاغذ بنویسید و به میز کارتان بچسبانید. هر از گاهی آنها را نگاه کنید و از اینکه چقدر سریع و خوب می آموزید شگفت زده خواهید شد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها