کلکسیون جواهرات لوز میلو پاتینو (کنتس بوسروری)

(31.2 میلیون دلار در حراج 26 اکتبر سال 1989 حراجی سوتبی در نیویورک)

کلکسیون جواهرات لوز میلو پاتینو (کنتس بوسروری)

مجموعه حیرت انگیز جواهرات کنت و کنتس گای دو بوسروری که بعدها برای دخترشان کنتس آلبینا بوسروری به ارث گذاشته شد. این مجموعه شامل گوهرهای بی نظری همچون یاقوت سرخ، الماس، مروارید، زمرد و یاقوت کبود از بهترین کیفیت و تراش، صنایع دستی با طلای کلمبیا، مبلمان بی نظیر، نقره جات، حیوانات حکاکی شده بر روی سنگ توسط فبرگ و .... است. جواهرات این مجموعه به مبلغ 31.2 میلیون دلار در حراجی به فروش رفت و این فروش رکورد اولین فروش جواهرات شخصی را در سال 1989 به جای گذاشت. همچنین این فروش دومین رتبه را در حراجی 1987 وینزور به خود اختصاص داد.

انگشتر یاقوت سرخ برمه و الماس

اصلی ترین جواهری که در این حراجی به فروش رفت انگشتر یاقوت سرخ برمه 05/32 قیراطی و الماس است که توسط چاومت طراحی گشته و به مبلغ 4.62 میلیون دلار به فروش رفت. این انگشتر رکورد گرانترین جواهر رنگی را در آن سال به خود اختصاص داد. این انگشتر اخیرا در حراجی 2012 کریستی در جنوا در حراجی موسوم به جواهراتی برای امید (مجموعه جواهرات لیلی سافرا) به مبلغ 6 میلیون و 736 هزار و 750 دلار مجددا به فروش رفت.

جواهر دیگری که در این مجموعه بسیار حائز اهمیت بود، گردنبندی متشکل از یاقوت کبود و الماس می باشد که به مبلغ 3.52 میلیون دلار رفت. این حراج نیز رکورد گرانترین گردنبند را در آن سال به خود اختصاص داد. از دیگر جواهرات به حراج گذاشته شده در این مجموعه می توان به گردنبند الماس و یاقوت سرخ 3 میلیون و 80 هزار دلاری، گردنبند الماس و زمرد ساخت کارتیه در سال 1937 به مبلغ 3 میلیون و 80 هزار دلار، گردنبند یاقوت سرخ و الماس یک میلیون و 705 هزار دلاری ساخت ون کلیف و آرپلس و یک جفت گوشواره آویزی الماس نشان به مبلغ یک میلیون و 430 هزار دلار، اشاره کرد.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها