انواع چسب داپ

بسیاری از انواع چسب به طور موفقیت آمیزی برای داپ کردن به کار می رود. چسب های مختلف مثل چسب پلاستیکی، چسب محکم، یا چسب های حاوی الکل، اتصال و چسبندگی محکمی را ایجاد خواهند کرد. حلال های مخصوص ساخته شده در کارخانه ها برای پاک کردن چسب مخصوص و چسب های حاوی الکل استفاده می شوند. چسب های مخصوص با غوطه ور شدن در آب گرم نرم می شوند. بدین صورت می توانید سنگ قیمتی را با یک چاقو از روی چوب داپ بردارید.

انواع چسب داپ

چسب های اتصال هم گاهی استفاده می گردند. روش کار با این چسب بدین صورت است که پشت سنگ و ته چوب داپ را بپوشانید. زمانی که هر دو سطح خشک شدند، آنها را محکم به هم فشار دهید. امکان دارد که بیشتر از یک لایه پوشش چسب در ته چوب نیاز باشد به دلیل اینکه گاهی اوقات بعد از خیس شدن لایه ی چسب کنده می شود. چسب را چندین ساعت قبل از استفاده بگذارید که بماند. از چسب اتصال رقیق برای جداسازی سنگ استفاده کنید.

کارخانه های متعدد عرضه کننده ی لوازم گوهر تراشی، ترکیبات داپ کردن سرد را تولید کرده اند که تحت نام های تجاری استیک- تایل و کول داپ به فروش می رسند. کارخانه ها این ترکیبات را برای سنگ های حساس به حرارت پیشنهاد می نمایند.

سال های متمادی از سیلیکات سدیم (نوعی چسب رزین) برای داپ کردن سنگ های حساس به حرارت (بدون نیاز به گرما دادن) استفاده می شد. به منظور استفاده از این نوع چسب، روی سنگ و ته چوب را از محلول بمالید. چوب و سنگ باید در محلی به مدت یک شب محکم نگه داشته شوند. از یک چوب داپ با قطر نسبتا زیاد استفاده کنید تا بتوانید سنگ را به خوبی نگه دارید. برای برداشتن سنگ، آن را در آب گرم بگذارید. مشکلی که در استفاده از این روش و اکثر چسب های سرد وجود دارد این است که زمان زیادی طول می کشد تا مواد به یکدیگر بچسبند.

برخی تراشکاران برای داپ کردن از نوعی چسب دندان پزشکی( S.S. White’s Exact Impression  Compound )  استفاده می کند. این چسب قوی تر بوده و قدرت چسبندگی بیشتری دارد و به دلیل داشتن نقطه ذوب پایین انگشتان را نخواهد سوزاند. سنگ باید در حین کار سرد نگه داشته شود تا موم ذوب نگردد.

در بازار کوره های برقی داپ کردن همراه با ظرف ها و تابه هایی برای ذوب کردن چسب و محلی که روی آنها سنگ ها حرارت می بینند، وجود دارد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها