جاسپر – قسمت دوم

جاسپر در تمامی رنگ ها دیده می شود و عمدتاً ظاهری به صورت خال خالی، راه راه و یا شعله ای دارد. انواع نام های تجاری مشخص کننده ی رنگ، ظاهر و ترکیبات سنگ است. هیچ نظریه ای در رابطه با رنگ های مختلف وجود ندارد، مثلاً رنگ قرمز به دلیل وجود اکسید آهن به وجود می آید و البته از بقیه ی رنگ ها هم مرسوم تر است. سنگ های تک رنگ غالباً کمیاب و ناشناخته تر هستند. نوع رنگ ارزش کلی سنگ را تعیین می نماید.

جاسپر – قسمت دوم

جاسپر همیشه ظاهری مات دارد حتی در برش های نازک. جاسپر سنگی است که خوب پولیش می شود و ظاهر درخشان ونمای خوبی با پولیش خوب به خود می گیرد.

جاسپر اصولاً به صورت کابوشن با گنبدهای پست وکوتاه برش داده می شود. جاسپر در اندازه های بزرگ و در شکل های مختلفی همچون گرد، بیضی شکل، اشکی، کوسنی شکل، قلبی و... دیده می شود. جاسپرهمچنین برای کاروینگ سنگ های زینتی قیمتی و موزاییک استفاده می گردد. باید دقت شود که در طول تراش جاسپر ورقه ورقه نشود.

جاسپرسنگ طالع ماه های شیر، عقرب وسنبله است. این گوهر، سنگ سیاره ی مریخ و نماد عنصر آتش است. با توجه به اینکه رنگ جاسپر از سنگی به سنگ دیگر متغیر می باشد؛ توانایی های متافیزیکی آن نیز ممکن است بسته به نوع رنگ آن تغییر کند.

به طور کلی جاسپر به عنوان سنگی با قدرت بارورکننده ی عالی شناخته شده است. همراه داشتن جاسپر در مواقع سختی و زمان مشکلات به فرد احساس آرامش و حس و حال خوب می دهد، همچنین این سنگ دارای قدرت محافظت ودفع انرژی های منفی از شخص است.

گفته می شود که از لحاظ فیزیکی جاسپر به شخص انرژی دوباره می دهد وعلائم بیماری را می کاهد، خصوصاً برای بهبود درد معده از آن استفاده می گردد، همچنین برای درمان اختلالات پانکراس، سیاتیک و ناراحتی های پا مثل ناهنجاری های ناخن کاربرد دارد.

جاسپر در متعادل سازی انرژی های چاکرای مرکزی بدن موثر است. در دوران باستان و همچنین در قرون وسطی، مردم بر این باور بودند که کیهان در سنگ های قیمتی منعکس می شود. جاسپر سنگ متعلق به مریخ و پلوتون است. قدرت شفابخشی سنگ ها موضوع قابل بحثی است ولی در طول تاریخ سنگ ها توسط شفادهندگان، کاهنان معابد و اطبا برای مقاصد درمانی استفاده می شده است. اینکه قدرت شفابخشی سنگ ها تا چه اندازه ای اساس درستی دارد و یا شاید فقط در حد تلقین است چندان اهمیتی ندارد؛ بلکه موضوع مهم میزان کمک روحی است که همراه داشتن این سنگ به فرد می کند. بهترین روش استفاده از سنگ به این صورت است که سنگ با پوست بدن در تماس مستقیم باشد.

جاسپر از انواع کوارتز است که در مقایسه با سایر سنگ ها بسیار بادوام می باشد. جاسپر به آسانی توسط آب گرم، صابون و یک برس نرم تمیز می شود و البته مطمئن شوید که صابون را به خوبی آبکشی کنید تا روی سنگ نماند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها