الماس سیاه

بسیاری از افراد از مرد و زن گرفته، جواهرات را دوست دارند. از زمان های گذشته تا کنون افراد جذب این اشیاء براق شده و آنها را از گردن یا گوش خود آویزان کرده و یا آنها را در دست و انگشت خود می کنند. بسیاری از انگشتر هایی که افراد در دستان خود می کنند، نمایانگر شخصیت و طرز فکر آنهاست.

الماس سیاه

انگشترها در اندازه و طرح های گوناگونی هستند و این بستگی به جنسیت فردی که از آن استفاده می کند و ترجیحی که فرد می دهد، دارد. این انگشترها همچنین از فلزات با ارزش مانند طلا و نقره ساخته شده و افراد برای بیشتر ارزشمند ساختن آن، از سنگ های قیمتی گوناگون بر روی آن و یا اطراف آن استفاده می کنند. سنگ هایی که افراد انتخاب می کنند می تواند سنگ های ماه تولد آنها و یا تنها الماس ها باشد.

الماس ها انواع گوناگون رنگی از روشن تا تیره، الماس هایی بی رنگ تا آنهایی که رنگ دارند، را در برمی گیرند. الماس های رنگی به دلیل اینکه فرد با استفاده آن احساس تک بودن می کند، بسیار مورد علاقه است. الماس سیاه رنگی از الماس است که به فرد این حس یگانگی و بی همتایی را می دهد.

الماس های سیاه، به نام کربونادو (در زبان پرتغالی به معنای سوخته شده است) طی فرآیند های هزارساله فعالیت های آتشفشانی همانند دیگر رنگ های الماس به وجود می آید. اولین نمونه های الماس های سیاه توسط پرتغالی ها هنگامی که به اکتشاف سرزمینی که امروز برزیل خوانده می شود، کشف شد؛ سپس نمونه هایی از این نوع الماس در جمهوری افریقای مرکزی در دهه 1700 نیز به چشم خورد. الماس سیاه یکی از گونه های رنگی کمیاب الماس است. به سبب این کمیابی جواهراتی که از این گوهر بر روی آنها استفاده شده، قیمت و ارزشی بیش از دیگر زیور آلات به خود اختصاص داده اند. اگر این نوع الماس را از نزدیک بنگرید و مورد آزمایش قرار دهید، درخواهید یافت که الماس سیاه، به رنگ مشکی نیست، بلکه به سبب وجود ناخالصی های تیره درون این نوع الماس، این گوهر سیاه به نظر می آید.

به خاطر رنگ این گوهر، الماس سیاه می تواند انتخاب خوبی برای انگشتر نامزدی باشد. زیرا این رنگ، انگشتر را خاص و ویژه می گرداند. بسیاری از افراد مشهور در دنیا مانند جنیفر لاوهویت و کارمن الکترا، از الماس سیاه در انگشترهای نامزدی خود استفاده نموده اند.

 

روش های نگهداری جواهرات با الماس سیاه

مانند دیگر جواهرات، زیورآلاتی که با الماس سیاه ساخته می شوند نیز نیاز به مراقبت دارند زیرا آنها نیز آسیب دیده و خراب می شوند. در زیر به چند روش نگهداری این زیور آلات اشاره خواهیم کرد:

  1. شیوه تمیز کردن الماس سیاه همانند دیگر گوهرهاست. پس از استفاده کردن آن را با دستمال تمیز کرده تا هر گونه گرد و خاکی از روی آن پاک شود. اگر سنگ شما کثیف تر از آن بود که با دستمال معمولی پاک شود، می توانید آن را داخل محلول آب صابون انداخته و سپس آن را با دستمالی خشک کنید.
  2. همانند دیگر گوهرها، هنگامیکه از الماس سیاه استفاده نمودید، آن را در جعبه مناسب و جدا نگهداری کنید. مخصوصا توجه داشته باشید که این الماس را در کنار الماس های دیگر نگذارید، زیرا الماس ها می توانند بر اثر تماس همدیگر را خراش دهند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها