بنگاه مشهور حراجی در دنیا

هنگامیکه صحبت از به حراج گذاشتن کلکسیون های جواهرات شخصی به میان می آید، شایعات زیادی حول محور این موضوع صورت می گیرد. از زمانیکه که مکان های حراج شکل گرفتند، همیشه این مکان ها نیز مملو از افراد سرشناس بودند.

بنگاه مشهور حراجی در دنیا

یکی از بزرگترین مکان های حراجی در جهان، حراجی های مربوط به کریستی و سوتبی است که قدمت آن به قرن هجدهم میلادی بر می گردد. در ابتدا کریستی به دلیل حراجی های کارهای هنری خود مشهور گشت درحالیکه رقیب آن یعنی سوتبی به دنبال به حراج گذاشتن کتاب های نفیس و کمیاب بود. پس از گذشت زمان، هر دو مکان حراجی کار خود را گسترش داده و اقدام به حراج گذاشتن جواهرات و سنگ های قیمتی کمیاب کردند.

از نظر تاریخی، جواهرات یکی از ارکان ساده حراجی های بزرگ بودند. اولین فروش جواهرات با کیفیت سوتبی به پس از انقلاب فرانسه یعنی در سال 1795 برمی گردد که این بنگاه حراجی، جواهرات خارق العاده مادام دو بری، همسر لوی پانزدهم پادشاه فرانسه را به حراج گذاشت. این جواهرات به قیمت 8.791 یورو (معادل 1.3 میلیون دلار امروز) به فروش رفت که در آن زمان گرانترین کلکسیون به حراج گذاشته شده در دو قرن اخیر بود.

از فروش تاریخی جواهرات دوشس وینزور درسال 1987 توسط سوتبی، اخیرا کریستی در حراجی خود، جواهرات الیزابت تیلور را به عنوان کلکسیون جواهرات خصوصی با قیمتی حدود 10 میلیون دلار به حراج گذاشت.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها