ده گوهر گرانبهایِ برترِ دنیا – قسمت چهارم

ده گوهر گرانبهایِ برترِ دنیا – قسمت چهارم


3- دم پدرو، بزرگترین آکوامارین دنیا
دم پدرو (Dom Pedro) بزرگترین آکوامارین در جهان است. این گوهر در نمایشگاهی در واشنگتن جایی که تمامی الماس های زیبا و نایاب دنیا به نمایش گذاشته می شوند، است. این سنگ زینتی در سال 1980 در برزیل کشف شد و امروزه در موزه ی ملی جهانی در معرض دید عموم قرار گرفت. این سنگ زیباترین گوهر هرمی شکل به رنگ آبی و سبز است که توسط یک سازنده ی جواهر آلمانی طراحی شد.آکوامارین دم پدرو وزنی حدود 4.6 پوند دارد.

2- سنگ هزاره، یاقوتی به اندازه ی توپ فوتبال
اسم این سنگ به خوبی گویای بزرگی این گوهر است و ارزش تاریخی بسیار بالایی هم در جهان دارد. این گوهر با قیمت180 میلیون دلار به فروش رفت. سنگ هزاره توسط یک طراح باهوش ایتالیایی به نام  Alessio Boschi طراحی و به شکل زیبایی تراشیده شده است. این گوهر شهرت زیادی هم در سطح جهان دارد. سنگ قیمتی هزاره فرآیندی را برای داشتن این ظاهر منحصر به فرد و متفاوت طی کرده و در سال   2000 به تکامل رسید.

1- الماس کوه نور، جواهر تاج ملکه ی انگلستان
الماس کوه نور الماس بسیار مشهوری در سراسر جهان است وتمام مردم دنیا این گوهر را می شناسند. این گوهر به عنوان بزرگترین الماس جهان شناخته و متعلق به کشور هندوستان است. کوه نور در خاندان سلطنتی بریتانیا است و روی تاج گرانبهای ملکه خودنمایی می کند. در ابتدا کوه نور وزنی حدود 186 قیراط داشت. سپس  این گوهر تراشیده و توسط Prince Albert  از هلند طراحی شد و به ملکه ی ویکتوریا تقدیم گردید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

محمدرضا وثوقی ۰۱۲ میهمان میگه :

تاریخ: 1398/06/19 ساعت 00:33
با سلام وعرض ادب خیلی ممنون از سایت متنوع و گفته های زیادی که کمتر در دیگر جاها مکتوب شده به نمایش گذاشته تا امثال من بتوانند به مراتب چیزهای زیادی را دراین سایت بیاموزند.باتشکر از سایت خوبتون

اخبار سایر رسانه ها