10 گوهر برتر دنیا – قسمت اول

تقریباً همه می دانند که سنگ های زینتی، بسیار گرانبها هستند و بعضی از آنها کمیاب می باشند. سنگ های زینتی در واقع بخشی از طبیعتند که انسانها برای دستیابی به آنها متحمل تلاش زیادی می شوند. سنگ های زینتی مشهوری در دنیا وجود دارند که برخی از آنها بسیار گرانقیمت بوده و شماری هم قیمت معمولی دارند.

10 گوهر برتر دنیا – قسمت اول

این سنگ های زینتی اغلب در جواهراتی به کار می روند که توسط افراد سرشناس و ثروتمند استفاده می گردند تا موقعیت اجتماعی خود را به نمایش بگذارند. سنگ های زینتی بخشی از سنگ های جذاب یا سنگ های معدنی هستند که اصولاً در جواهرات یا برخی محصولات دکوراتیو کاربرد دارند. مردم در کل دنیا سالهاست که بدنبال سنگ های گرانقیمت و باارزش هستند و در این راستا نمونه های کمیابی هم یافت شده است.

نمونه های نادر سنگ های زینتی قیمت های بسیار بالایی دارند و برای قشر خاصی از جامعه مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ های زینتی گوناگون در سراسر جهان بنا به میزان ارزش، وفور و اندازه، رکوردهای مختلفی برای خود ثبت کرده اند. 

در ادامه به 10 گوهر ارزشمند اشاره خواهیم کرد:

10-مصیف سرخ، مشهورترین الماس سرخ

مصیف سرخ گوهری شناخته شده در سراسر دنیاست که با نام Red Shield diamond هم  به عنوان جذابترین الماس سرخ در جهان از آن یاد می شود. این الماس بسیار بزرگ است و حدود 5.11 قیراط می باشد. برای اولین بار این الماس در برزیل در سال 1990 یافت و به صورت مثلثی تراش داده شد که برای مردم بسیار جالب بود . این الماس در موزه ی Splendor of Diamonds (شکوه و جلال الماس) در سال 2003 به نمایش گذاشته شد. این گوهر بسیار جذاب است و رنگ بسیار عمیق و گیرایی دارد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها