مقدمه ای بر معنا و استفاده ی لابرادوریت

افسانه ها و روایات قومی از مردم اینویت بر این باورهستند که لابرادوریت از آتش منجمد از شفق شمالی به زمین سقوط کرده است، یک سنگ معمولی که تبدیل به یک گوهر غیرمعمول شده و درخششی جادویی دارد که مرز بین جهان بیدار و عرصه ی نهانی ماورایی را جدا می کند. این سنگ، به تمام معنا یک سنگ جادویی است که به عنوان گوی جادویی کاهنان، فالگیران، شفادهندگان و تمامی کسانی که سفر بسیار می کردند تا جهان را کند وکاو کرده و به علم و آگاهی دست یابند، استفاده می شد.

مقدمه ای بر معنا و استفاده ی لابرادوریت

لابرادوریت همچنین قدرتمندترین سنگ محافظ در قلمروی کانی هاست که به ایجاد یک نیروی محافظ همراه با  تشعشعات و تقویت انرژی های درونی مبادرت می ورزد. لابرادوریت از بدبختی و نیروهای منفی ساطع شده از جهان، شخص را محافظت کرده و از دیرباز تا کنون در تمامی سطوح متناوب از تجربه تا رسیدن به آگاهی، زمینه امنی را فراهم می آورد.

لابرادوریت از خانواده ی فلدسپار است و به دلیل بازی رنگی قابل توجهش، ارزشمند است. این کانی به اسم لابرادورسنس نیز شناخته می شود. این گوهر غالباً در رنگ های سبز-خاکستری، خاکستری تیره، سیاه یا سفید متمایل به خاکستری دیده می شود که در لایه های متراکمی انباشته و نور را انکسار داده که به صورت تلالوهای رنگین کمانی همچون طاووس با پرهای آبی، طلایی، سبز کمرنگ و قرمز مسی پدیدار می شود.

لابرادوریت اولین بار در سال 1770 در لابرادور کانادا توسط مبلغان موراویان کشف شد و نام همان منطقه را به خود گرفت. با این حال، وجود این سنگ به افسانه های قدیمی اینویت ها برمی گردد و به عنوان سنگ مورد استفاده توسط بوتوک ها در نیوفاندلند و لابرادور شناخته می شود. در قرون 18 و 19 این گوهر در اروپا  بسیار محبوب گشت.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها