سمفونی سنگ های قیمتی

"سمفونی سنگ های قیمتی"، نمایشگاهی از 21 آلات موسیقی مینیاتوری است که با سنگ های گرانبهای تراش خورده زینت داده شده و در موزه ی GIA توسط Art Sexauer ، در سال 2002 گردآوری شده اند.

سمفونی سنگ های قیمتی

هرکدام از این ادوات شخصیت موسیقیایی منحصر به خود را دارد. از ویلون ساخته شده از تورمالین و ترومپت فیروزه ایرانی گرفته تا ساکسفون لاجورد و چنگ منحصر به فرد و تماشایی از گوهر چشم ببر با تارهایی از طلای 14 عیار.
قسمت مجموعه  ریتمیک توسط سه دهل که از عقیق سیاه و کوارتز ساخته شده اند و یک پیانوی بزرگ که  ردیف مضرابی از کوارتز سفید و عقیق سیاه دارد، احاطه گشته است.


ایده ی Sexauer  برای نمایشگاه "سمفونی سنگ های قیمتی" از اینجا ناشی شد که او از نمایشگاه گوهر و سنگ های معدنی توسان (شهری واقع در ایالت آریزونای امریکا) در اوایل 1980 دیدار کرد و گیتاری از گوهرهای خام تراش خورده در آن نمایشگاه دید. وی بلافاصله الهام گرفت که ارکستری کامل از سنگ های گرانبهایی که توسط دست توانای هنرمند آلمانی در ابراشتاین تراش خورده اند را برپا کند.


Sexauer کسی بود که مجموعه ای استثنایی از سنگ تورماین حکاکی شده به شکل حیوانات را گردآوری کرده بود، وی از شرایط زمانه بسیار آگاه بود و تشخیص داد که اکنون زمان تهیه ی مجموعه ی مینیاتوری ارکستر حکاکی شده با سنگ های زینتی فرارسیده است. او به استاد تراش سنگ Lothar Herrmann  و دستیارش David Hudson سفارش داد و این کار یک سالی به طول انجامید. این ارکستر روی سکوی 3 طبقه از سنگ مرمر به نمایش گذاشته شد.


"سمفونی سنگ های زینتی" چندین بار متوالی در نمایشگاه سنگ های قیمتی و معدنی توسان در معرض بازدید عموم قرار گرفته و البته همچنین درموزه های سراسر آمریکا هم به نمایش گذاشته شده است.  Sexauer بر این باور است که این مجموعه نمونه منحصر به فرد در زمینه سنگ های قیمتی در سراسر جهان است.


Sexauer  به دلیل تبحر در موسیقی تقدیرنامه دریافت کرده است. این مهارت ریشه در زمان کودکی اش داشت زمانیکه به صدای موسیقی ویلون پدرش گوش می داد.
به گفته ی او "موسیقی زیباست و سنگ های قیمتی نیز شگفت انگیز هستند" اگر شما هردو را در کنار هم قرار دهید اثری فوق العاده خواهید داشت."

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها