سنگ ها بر اساس رنگ – قسمت دوم

در قسمت پیشین سه نوع رنگ را درباره سنگ های قیمتی به شما معرفی کردیم. در این قسمت شما را با رنگ های دیگر گوهرها آشنا می سازیم.

سنگ ها بر اساس رنگ – قسمت دوم

سبز

اصلی ترین و شناخته شده ترین گوهر به رنگ سبز، زمرد است ولی تساوریت گارنت، کروم تورمالین و دیوپسید کروم هم جایگزین های خوبی هستند. از دیگر سنگ های سبز رنگ می توان از تورمالین پارابیا، گارنت دمانتوئید، پریدوت، یشم، آپاتیت، یاقوت کبود سبز، اونتورین، پرهنیت و عقیق سبز نام برد.

زرد - طلایی

سیترین رایج ترین گوهر زرد طایی است و یاقوت کبود زرد پس از آن بیشترین علاقه مند را دارد. همچنین انتخاب های خوبی در گوهرهای سخت تری مثل بریل و کریسوبریل نیز وجود دارد. تورمالین زرد از مالاوی بسیار نادر است. از دیگر سنگ های زرد طلایی رنگ می توان به اپال آتشین، اسفین، زیرکن، اورتوکلاس، کوارتز زرد، عقیق زرد و الماس زرد اشاره کرد.

بنفش - ارغوانی

لیست گوهرهای بنفش و یاسی بسیار مختصر است. مثال کلاسیک این رنگ آمتیست است، همچنین فلورایت  هم با این رنگ یافت می شود.  رنگ مایه بنفش فوق العاده ای در اسپینل و تورمالین و یاقوت نیز می توان مشاهده نمود. کلسدونی نیز اصولاً به رنگ بنفش کمرنگ جلوه می نماید.

نارنجی

شناخته شده ترین گوهر نارنجی اسپسرتایت است ولی گوهرهای دیگری هم به این رنگ وجود دارند. یاقوت نارنجی از طریق  فرایند گرمادهی تولید می شود، در حالیکه اپال آتشین باکیفیت را می توان در رنگ های زرد-نارنجی و قرمز-نارنجی دید. از دیگر گوهرهای نارنجی رنگ زیرکن،  تورمالین، توپاز سلطنتی، سنگ ماه، سنگ ماه ستاره ای، سیترین و اندزین هستند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها