روش های ساخت فلز برنج – قسمت اول

روش های ساخت فلز برنج – قسمت اول

  1. ذوب کردن

مقدار مناسبی از ضایعات آلیاژ مس وزن شده و به یک کوره الکتریکی منتقل که در دمای حدود 1.920 درجه فارنهایت (1.050 درجه سانتیگراد ) ذوب می گردد. بعد از تنظیم مقدار روی در ضایعات آلیاژ، مقدار مناسبی از روی (زینک) به مس مذاب افزوده می شود. بخش کوچکی از زینک افزوده شده، حدود 50% از کل روی مورد نیاز، ممکن است برای جبران مقدار روی تبخیر شده طی روند ذوب مواد، اضافه شود. اگر مواد دیگری هم برای ساختار خاصی از برنج مورد نیاز باشد، اگر در ضایعات آلیاژ مس نبود، به محصول اضافه می شود.

فلز مذاب به داخل قالب هایی با اندازه حدودی 8 ×18 اینچ (20سانت در 46 سانت در 3 سانتی متر) ریخته و تا به صورت قطعه هایی جامد شود. این فرآیند را کیک می نامند. در برخی عملکردها، ذوب کردن و ریختن در قالب برای ساخت ورقه های دراز به صورت منقطع انجام می شود.

وقتیکه کیک ها به مقدار کافی سرد شدند جابجا گشته، از قالب بیرون آمده و به مرحله ی پیچیدن وارد می گردند.

 

2- پیچیدن گرم

"کیک" ها در کوره قرار گرفته و دوباره گرم می شود تا به دمای موردنظر برسد. دما به شکل نهایی و محتویات آلیاژ برنج بستگی دارد.

کیک های گرما دیده  وارد یک سری ورقه های لوله شده و تا 5 اینچ (13 میلی متر) کاهش وزن پیدا می کند. در همان لحظه پهنای ورقه ی برنج مرحله به مرحله به صفر می رسد. این فرایند گاهی تفکیک پیچیدن نامیده می شود.

برنج که اکنون سردتر شده، از داخل دستگاه فرزی به نام دستگاه غربالگری رد می شود. این دستگاه ورقه های نازکی از برنج را برش داده تا اگر احیاناً اکسیدی روی سطح آن در نتیجه ی گرما دیدن آلیاژ در معرض هوا ایجاد شده برطرف گردد.

 

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها