مشخصات تراش زمرد

امرالد کات نام خود را از سنگی که غالباً به شکل مستطیلی تراش می خورد - رویای سبز ( رویای ویریدیان ) – یعنی همان زمرد وام گرفته است. تراش به صورت امرالد امروزه دارای 58 تراش فست است که از این تعداد 25 عدد برروی سطح پاویلیون، 25 عدد روی تاج و 8 عدد بر روی کمربند، همراه با سه زاویه مختلف روی پله فوقانی و برروی پله تحتانی تراشیده می شود.

مشخصات تراش زمرد

از آنجایی که تراش استپ کات شبیه امرالدکات است، اولین مستندات آن هیچ الگوی طراحی و مدلی نداشت. شکل یک سنگ تراش نخورده (rough) غالباً جایگاه و موقعیت تراش فست را مشخص کرده و به تراش کار اجازه افزایش وزن سنگ را می دهد. معمولاً، گوهرهای حاصله در قسمت تاج، سنگین و با سطح تیبل نسبتاً کوچک هستند.

این انگشتر عتیقه ی خیره کننده ی از مد افتاده، ترکیبی است از طلای زرد سخت  18 عیار و 8 یاقوت سرخ طبیعی با تراش کاوشن (کوسنی). گوهر آکوامارین 28.80 قیراطی در بین 4 چنگک طلایی قرار گرفته و تراش حرفه ای زمرد ( امرالد کات) طبیعی و بکر به آن جلوه ای باشکوه بخشیده است.

 

امرالدکات حدود سال های 1940 استاندارد شد و تقریباً جایگزین استپ کات در تراش الماس گردید،  مگر در مواقعی که یک شکل چند ضلعی غیرمستطیلی مد نظر باشد. تراشکاران الماس دریافتند که با اجرای یک امرالدکات تمام عیار، منحصراً توسط تراش فست گوشه های پاویلیون، می توانند تلالوء آتشین الماس را افزون کنند.

برای بخش وسیعی از گوهرهای رنگین و الماس های باکیفیت، امرالدکات انتخاب زیبایی است. اگر شما یک الماس با تراش امرالد کات را برگزیدید، به هر حال، شما می خواهید به روی طیف رنگی گسترده تری سرمایه گذاری کنید، چرا که  این نوع  تراش رنگ ذاتی سنگ را به خوبی نمایان می سازد. علاوه بر این، شما طالب الماسی  با درجه شفافیت کیفی بالا هستید، زیرا تیبل وسیع در این نوع تراش سبب نمایان شدن ناخالصی ها در مرکز و درون الماس می گردد.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها