چوب بادام زمینی – قسمت سوم

در مقالات گذشته ابتدا شما را با گوهری عجیب به نام چوب بادام زمینی آشنا ساخته و سپس کرمی که سبب ایجاد این حرفه های بادام زمینی شکل بر روی چوب می شود را معرفی کردیم. در این مقاله به عنوان آخرین قسمت از آشنایی با این گوهر جذاب و عجیب به کاربرد این گوهر می پردازیم.

چوب بادام زمینی – قسمت سوم

رسوبات حاوی چوب بادام زمینی به صورت رسوبات سنگی اکسید شده که امروزه تحت عنوان " ویندالیای تک یاخته ای " شناخته می شود . تعداد اندکی  از گوهرتراشان چوب بادام زمینی را یافته و سعی به تراشیدن آن نموده و دریافتند که این چوب، گوهری است که می تواند برای ساخت دامله های بسیار رنگین، جذاب و شفاف استفاده شود.

 

نمای نزدیک از تراش کابوشن خورده چوب بادام زمینی. این تراش حدودا 30 میلی متر درازا و 20 میلی متر پهنا دارد.

 

به زودی، چوب بادام زمینی به منظور ساخت صفحه ساعت، گوی های کروی، خرشمهره و بسیاری محصولات گوهرشناسی استفاده شد. بخش کوچکی از باقیمانده ی این روند به سنگی تبدیل می شود که از آن سنگ های حبه ای ایجاد می گردد. ترکیبات این سنگ های حبه ای بسیار جذاب، با ظاهر خاص و فریبنده است.

جالب است بدانید که چوب قدیمی غوطه ور در آبی که توسط کرم های کشتی  سوراخ می شد امروزه سنگ قیمتی پرطرفداری است که در سراسر جهان تراش خورده، مورد استفاده قرار گرفته، نمایش داده شده و درباره اش صحبت می گردد.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها