معانی گوناگون حلقه ها در زمان گذشته

معانی گوناگون حلقه ها در زمان گذشته

شکل1: حلقه memento mori ساخت انگلستان و متعلق به قرن 17. این حلقه از طلا، لعاب طلا، الماس ها و یاقوت که پیام رسان نکات مهمی هستند، تشکیل شده است.

 

به صورت سنتی، حلقه ها نوع متداول و معروف جواهرات هستند که تاثیرات فرهنگی و روحی بسیاری در قرون وسطی دارند. قابل دسترس بودن برای همه سطوح جامعه و این موضوع که مردان و زنان می توانند از این جواهر استفاده کرده و وجود مکان فروش گسترده، از نقاط قوت این زیور محسوب می گردد.

حلقه ها هویتشان با تاثیرات رمانتیک در موقعیت های اجتماعی مرتبط است. حتی طبیعت، مرگ و زندگی هم به آن مرتبط می گردد.

معانی که حلقه های قرن 16 و 17 دارند شامل فداکاری، عشق، مرگ و مذهب هستند. تعداد بیشماری از این حلقه ها باارزش می باشند. درساخت این حلقه ها معمولا طلا را آب کرده و برای ایجاد یک حلقه جدید از آن استفاده می کردند. اینگونه آثار را می توان در آسیا به خصوص در خاور میانه یافت.

شکل2:حلقه بالا از بیزانتیوم در قرون 12و 13، تزئین شده با جیوه و مروارید می باشد که نشان دهنده استفاده از مواد کاملا یکپارچه و بدون شکست است.

 

حلقه ها معنای رمانتیک و آشنایی می دهند که در زمان حال هم مورد پسند بیننده می باشد. انسان ها در گذشته انتخاب های بسیاری برای بیان عشق خود داشتند.

شکل3:نماد حلقه ازدواج

 

اما مذهب نیزبر روی حلقه ها تاثیرگذار بوده است. کشیش ها و رهبران مذهبی برای تثبیت موقعیت خود از حلقه های متنوعی استفاده می کردند. حلقه هایی ساخته شده از روغن، طلا و نقره و حتی قطعات چوب به صورت هنرمندانه ای برای این منظور ساخته شده اند.

در رم باستان حلقه هایی به شکل کلید برای بازکردن جعبه ها استفاده می گردید. همچنین در حلقه ها از نمادهای یونان و افسانه های یونانی به چشم می خورد که در زیر تصویری از آن آورده شده است

شکل4: حلقه با نماد یونانی

 

همچنین در آن دوران حلقه هایی از عاج ساخته می گردید که آنها را مردان جوان به عنوان هدیه به زنان می دادند که این تبدیل به فرهنگ مهم در اروپا گردید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها