آمترین جدید معدن " آناهی" - قسمت اول

معدن آناهی واقع در جنوب شرقی بولیوی، نزدیک به مرز برزیل، تولیدات مداوم را از زمانیکه به استقلال رسید، در سال 1990 آغاز کرد.

آمترین جدید معدن

 این معدن بدلیل وجود آمترین ( آمتیس-سیترین)  بسیار شناخته شده، کوارتزی متنوع که با دو رنگ اصلی بنفش و زرد موجود است. بولیوی تنها منبع تجاری این گوهر در سراسر جهان می باشد. رییس معدن " رامیرو ریورو" در سال های اخیر کاربری معدن  در راستای کنترل بهتر تولیدات، تراش، ساخت جواهرات و فعالیت های خرده فروشی را تغییر داده و توانسته یک  بازار امن را  از تولید تا فروش  برای محصولاتش فراهم کند.


در آگوست 2008، اعضای کارکنانGIA ، به منظور تهیه نوار ویدیویی و گزارش چگونگی روند از معدن تا بازار، از معدن آناهی دیدن کردند. معدن آناهی در حال حاضر 74 کارگر دارد و در 5 تونل حفاری فعال است.  همچنین این کمپانی با بازیافت مازاد سنگ های معدن، مواد پرطرفدار مورد نیاز بازار مثل یاقوت رنگ پریده ( که در بولیوی آناهیتا نامیده می شود ) را تهیه می کند .


با استفاده از منابع فراوان آب های زیرزمینی، کارگران سنگ ها را در محل شستشو داده و سپس آنها را قبل از فرستادن به معادن Metales del Oriente  در سانتاکروز بولیوی، مرتب و آماده می کنند.
تولیدات معدن آناهی در حال حاضر نسبت به دهه ی گذشته افول داشته، ولی ریورو رئیس این معدن مدعی است که به منظور بازدهی بیشتر در حفاری، مرتب سازی و برش باعث کاهش میزان سنگ تراش نخورده برای ارزش افزوده فعالیت ها مورد نیاز است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها