چگونه یک الماس واقعی را از نوع غیرواقعی آن تشخیص دهیم – قسمت سوم

در قسمت های گذشته 5 راه تشخیص الماس واقعی از نوع مصنوعی و غیر واقعی آن ذکر کردیم. این روش ها به صورت فهرست وار شامل پاکی و وجود اداخل، وزن، شفافیت، بخار و سختی بود. در قسمت آخر روش های پایانی تشخیص این سنگ قیمتی را برای شما مختصرا توضیح خواهیم داد.

چگونه یک الماس واقعی را از نوع غیرواقعی آن تشخیص دهیم – قسمت سوم

6- قیمت :
الماس ارزان: هیچ الماسی با نرخ 50 درصد تخفیف به فروش نمی رسد. اگر قیمت پیشنهادی در مقایسه با الماس واقعی بیش از اندازه خوب و مناسب بود، شک نکنید که الماس مورد نظر، واقعی نیست. این نوع پیشنهاد قیمتی را می توانید عمدتا توسط فروشندگان جعلی در اینترنت مزایده ها، مغازه ها و فروشگاه های آنلاین پیدا کنید.


7. صدور گواهینامه:
 شورای عالی الماس (HRD)، GIA و IGI از آنتورپ مرکز جهانی الماس، ارائه دهنده گواهی همیشه واقعی با الماس مهر و موم شده است. شرکت GIA الماس های بارخانه ای را درون یک کاغذ A4 تحویل خریدار می دهد تا امکان تعویض الماس وجود داشته باشد.

تشخیص گواهینامه معتبر از نوع تقلبی و غیر معتبر آن:
آزمایشگاه HRD، GIA و IGI نوع جدیدی از گواهینامه را ارائه می دهند که از درجه امنیتی زیادی برخوردار است. در این گواهینامه زوایای تراش سنگ قید شده که این گواهینامه را حتی می توانید به صورت آنلاین دانلود نمایید. همچنین IGI و GIA نیز به صورت آنلاین گواهینامه را در اختیار متقاضی قرار می دهند.

8. الماس را به منظور جلوگیری از تعویض آن، مهر و موم نمایید.
HRD، GIA و IGI برای جلوگیری از تعویض الماس، گواهینامه خود را با ورق شفافی مهر و موم می نمایند. هنگامی که مهر و موم شکسته شود متن " مهر و موم شکسته" در پشت فایل حفاظتی قابل دیدن خواهد بودکه به این معنی نیست که الماس جعلی است، اما هیچ گارانتی در مورد کیفیت الماس وجود ندارد و حتی امکان جعلی بودن ان نیز می رود.


9. لیزر حک الماس:
لیزر حک الماس نام آزمایشگاه الماس را مانند HRD ، IGI، GIA و شماره گواهینامه ای که معتبر است را نمایش می دهد. تفاوت بین الماس های طبیعی و بهبود یافته شده، در فشار و دمای بالا پرداخت شده و آزمایشگاهی را تنها می توان توسط آزمایشگاه های مجهز تشخیص الماس، شناسایی کرد.


10. فرآیند بهبود دهی فشار و دمای بالا در رابطه با الماس :
برخی اوقات الماس ها را توسط روش دما و فشار بالا بهبود دهی می کنند تا رنگ و شفافیت آن را متناسب با قیمتش بالا ببرند. اگر الماس به روش دما و فشار بالا بهبود دهی گشته باشد، گواهینامه های صادره از HRD، GIA و IGI این مسئله را به شما خواهند گفت و بر روی کمربند الماس نیز این موضوع حک می شود.


11. ضمانت پس دادن کالای خریداری شده:
از فروشنده تقاضا نمایید که اگر الماس شما معتبر و با ارزش نبود، گوهر را از شما تحویل گیرد.


12.اعتماد:
از شرکت های معتبر، الماس خریداری کنید.

نکته مهم:
مبتدیان و غیرحرفه ای ها برای خرید الماس بسیار دقت کنند. فرآیند تشخیص الماس طبیعی از مصنوعی، نیاز به صرف زمان زیاد برای کسب تجربه، دانش و مهارت دارد. بنابراین تا زمانیکه این امکان را به دست نیاورده اید تا به تجربیات و دانش خود بیافزایید، از مکان های معتبر خریداری کرده و از مشورت افراد با صلاحیت استفاده نمایید. برای کسب تجربه و دانش می توانید در کلاس های تشخیص و ارزیابی الماس شرکت آریان گوهر رخشان شرکت نمایید، تا بتوانید از صحت و کیفیت الماس خریداری شده خودتان اطمینان حاصل کنید.

برچسب ها :
نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها