سنگ ماه به روایت تاریخ و سنت

بر طبق آیین هندو، سنگ ماه (moon stone) شکل جامد شده پرتوی های نور ماه است. برخی دیگر از فرهنگ ها نیز عقیده دارند که این سنگ از نور ماه تشکیل یافته است. البته قابل حدس می باشد که چرا این عقیده جاری گردیده است. ساختار درونی این سنگ که نور را در سطح خود پخش می کند پدیده ای به نام رقص نور را ایجاد می نماید. اثری قابل رویت که یادآور درخشش نور ماه از زیر حجاب نازک ابرهای در آسمان است.

سنگ ماه به روایت تاریخ و سنت

در افسانه آمده است که سنگ ماه خوش شانسی را برای صاحب خود به ارمغان می آورد. برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که اگر سنگ ماه را در شبی که ماه کامل است در دهان خود بگذارید می توانید آینده را مشاهده نمایید.

پدیده رقص نور در سنگ ماه اولین بار به نام adularia شهرت یافت. ادولاریا نام شهری است در سوییس که امروزه با نام سنت گوتارد رواج دارد. این شهر اولین مکانی است که سنگ ماه در آن یافت شده و کیفیت بسیار خوب این گوهر را می توان در این شهر دید.
طراحان بزرگ سبک های هنری نوین مانند رنه لالیکه و لوییس کامفورت تیفانی، این سنگ مات و غیر شفاف را در جواهرات مرسوم خود استفاده کرده اند. همچنین سنگ ماه در اواخر نیمه دوم قرن نوزدهم گوهر مورد علاقه صنعتگران هنری بود. آنها این سنگ را در جواهرات دست ساز نقره استفاده می نمودند.

در طی دهه 1960 همراه با جنبش “flower child” سنگ ماه به استفاده کنندگان خود حالت و حس مطلوب روحانی را می بخشید. همچنین طراحان جنبش جدید هنری در دهه 1990 مجددا سنگ ماه را تبدیل به یک گوهرالهام بخش زیبا کردند.

گفتنی است که بهترین سنگ ماه، گوهری است که حرکت نور در آن بسیار خالص و شفاف بوده و دارای موج آبی رنگ باشد.  همچنین در پدیده رقص نور آن باید رشته های باریک و کشیده ای وجود داشته که به آن هزارپا گویند. برای اینکه پدیده رقص نور در این گوهر به زیبایی نمود پیدا کند بهترین شکل تراش آن، شکل کابوشن است.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها