اونس طلا2331.69
مظنه15,311,000
18 گرم3,534,500
ارزش سکه34,495,683
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

محاکمه سارقان طلافروشی فردیس کرج

هفت عضو باند تبهكاري كه مسلحانه از طلافروشي و مغازه‌هاي اصفهان، كرج، ازنا و شهرهاي استان گيلان سرقت كرده بودند، روز شنبه در دادگاه انقلاب اصفهان محاكمه شدند.

به گزارش سایت طلا به نقل از جام‌جم، در یکی از روزهای اسفند سال گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 کرج تماس گرفت و از سرقت مسلحانه در پاساژ طلافروشی پرنس در فلکه دوم فردیس خبر داد.
ماموران کلانتری 23 فردیس بلافاصله به محل حادثه اعزام و متوجه شدند 6 نقابدار مسلح با حمله به پاساژ طلافروشی و گروگان گرفتن مغازه‌داران و مشتریان پاساژ طلافروشی و تهدید آنها، 14 کیلو طلا را در 6 دقیقه سرقت کرده و متواری شده‌اند.


با تشکیل پرونده قضایی در این رابطه، کارآگاهان اداره آگاهی استان البرز در قالب چند گروه عملیاتی، جستجو برای یافتن سارقان فراری را آغاز کردند.

دستگیری سارقان در شمال کشور

در حالی که جستجوهای پلیسی ادامه داشت، ماموران آگاهی اصفهان در اقدامی ضربتی در پی 2 عملیات جداگانه در چالوس و نوشهر مخفیگاه سارقان مسلح فراری را شناسایی و در نخستین روزهای فروردین امسال 7 مرد را در این رابطه دستگیر کردند. متهمان در بازجویی به سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها و مغازه‌های چند شهر کشور اعتراف کردند.

اعتراف سرکرده باند

عبدالله ـ سرکرده باند ـ در اظهاراتش به پلیس گفت: چند بار به اتهام سرقت مسلحانه خودرو دستگیر و زندانی شده‌ام. پس از آزادی از زندان، تصمیم گرفتم با تشکیل یک گروه جدید، از طلافروشی‌های چند شهر سرقت کنم.

متهم یادآور شد: ابتدا اسفند سال 87 همراه یکی از دوستانم با یک دستگاه خودروی زانتیای مسروقه به اصفهان رفته و با زدن نقاب، مسلحانه وارد یک طلافروشی در قهدریجان شدیم و با گروگان گرفتن صاحب مغازه و مشتریان، چند کیلو طلا سرقت و با شلیک چند تیر هوایی فرار کردیم.

متهم اضافه کرد: دومین سرقت را 12 آبان سال 88 در ازنای لرستان رقم زده و به کمک 3 نفر از همدستانم 15 کیلو طلا سرقت کردیم. 16 اسفند همان سال نیز از یک طلافروشی در کرج 14 کیلو طلا و از 4 طلافروشی و مغازه‌های شهرهای دیگر هم سرقت کردیم.با اعتراف متهم، 6 همدست وی نیز در بازجویی‌ها به جرایم خود و سرقت‌های مسلحانه طلافروشی‌ها اعتراف کردند.

سرقت‌های مسلحانه دیگر

در ادامه تحقیقات از اعضای این باند تبهکاری معلوم شد آنها علاوه بر سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها، خودروهای مدل بالا را نیز سرقت کرده و به چندین مغازه مختلف دستبرد زده‌اند. متهمان پس از بازسازی صحنه‌های سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها،‌ روانه زندان شدند. در ادامه تحقیقات 2 زن که با آنها در فروش طلاهای مسروقه همکاری داشتند هم دستگیر شدند. پس از اخذ آخرین دفاع از متهمان در دادسرای اصفهان، 7 مرد تبهکار محارب شناخته شده و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اصفهان و پرونده 2 زن همدست آنها نیز به دادگاه عمومی ارسال شد.

محاکمه متهمان

روز شنبه 7 عضو این باند تبهکاری از زندان به شعبه چهارم دادگاه انقلاب اصفهان منتقل و محاکمه شدند.

قاضی قنبری، معاون دادستان اصفهان در ابتدای جلسه به تشریح کیفرخواست پرداخت و برای متهمان تقاضای مجازات قانونی کرد. سپس متهمان به دفاع از خود پرداختند.

بنابراین گزارش، رسیدگی به پرونده به جلسه دیگری موکول شد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد