الماس موصیف و قلب ابدیت

الماس قرمز موصیف الماس قرمز موصیف (که به الماس قرمز شیلد معروف است) الماسی به وزن 11/5 قیراط (022/1 گرم) با تراش برلیان سه گوش (برخی اوقات به این تراش تراش تریلیون و یا تریلینت کات می گویند.) است. درجه رنگی این الماس در موسسه گوهرشناسی امریکا (GIA) قرمز فانتزی (fancy red) مشخص شده است. این الماس بزرگترین الماس قرمز شناخته شده در جهان می باشد.

الماس موصیف و قلب ابدیت

الماس قرمز موصیف در اواسط دهه 1990 توسط یک کشاورز برزیلی در رودخانه آبائیتنزینهو در منطقه ای به نام آلتو پاراناییبا کشف شد. شکل تراش نخورده این گوهر 9/13 قیراط (78/2 گرم) وزن داشت. این الماس قرمز رنگ زیبا توسط ویلیام گلدبرگ خریداری و تراشیده شد. در آن زمان اسم این الماس شیلد قرمز بود. زمانیکه توسط شخصی به نام سولومن موصیف جواهرشناس فلسطینی در سال 2001 یا 2002 خریداری گشت، به این نام مشهور گردید. اکنون این جواهر در اختیار جواهری موصیف است.

این الماس در کنار الماس ستاره میلیوم د بیرز و قلب ابدیت در سال 2003 به نمایش گذاشته شد. ارزش این الماس را 20 میلیون دلار تخمین زده اند. معدن این الماس مشخص نیست.

 

الماس آبی رنگ قلب ابدیت

الماس قلب ابدیت (Heart of Eternity) الماسی ااست به وزن 64/27 قیراط (528/5 گرم) که توسط موسسه گوهرشناسی امریکا (GIA) در درجه رنگی Fancy Vivid Blue قرار گرفته است. الماس قلب ابدیت توسط گروه گوهرتراشی استینمتز قبل از اینکه به تملک گروه جواهری د بیرز در بیاید، تراشیده شد.

الماس قلب ابدیت از نظر رنگی در رده الماس های فوق العاده کمیاب دسته بندی شده است. این الماس در معدن الماس پریمیر در افریقای جنوبی کشف شد. میزان استخراج الماس آبی رنگ در معدن الماس پریمیر کمتر از 1/0 درصد است؛ با این وجود این معدن، تنها معدنی است که در آن الماس آبی قابل استخراج می باشد. از میان 10 الماس رنگی که بیشترین قیمت در مزایده ها را داشته اند، 6 عدد از آنها به رنگ آبی بوده که بین 550 هزار دلار تا 580 هزار دلار بابت هر قیراط ارزشگذاری شده اند.

الماس قلب ابدیت در ژوئن 2000 به عنوان یکی از گوهرهای مجموعه د بیرز پرده برداری گردید. الماس قلب ابدیت همراه با 10 الماس آبی رنگ دیگر به مجموع وزن 118 قیراط (6/23 گرم) در گنجینه د بیرز نگهداری می شود. در سال 2000 برای سرقت این الماس اقدام شد که خوشبختانه این تلاش ناکام ماند.

در نمایشگاه برگزار شده توسط سیمتسونیا، قلب ابدیت توسط یک کلکسیونر شخصی قرض گرفته شد و در همان نمایشگاه این الماس به فروش رفت.

در سال 2012 این شایعه به وجود آمد که بازیکن معروف بوکس به نام فلوید مای ویدر این الماس را که بر روی گردنبندی سوار بود، برای نامزدش خریداری کرد. مجموعه د بیرز این حرف را رد کرد اما هیچگونه اطلاعی از خریدار این الماس منتشر ننمود. خریدار الماس آبی رنگ قلب ابدیت، هنوز مشخص نیست.

 

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها