الماس در کانادا

در طول قرن بیستم اکثر مردم هرگز در مورد کانادا به عنوان یک تولید کننده مهم الماس فکر نمی کردند. دانش آنها درمورد الماس به عملیات استخراج معدن در آفریقا و مراکز تجاری الماس در اروپا محدود شده بود. تمام اینها در سال 1991 شروع به تغییر کرد؛ هنگامی که دو زمین شناس به نام های چاک فیپکه (Chuck Fipke) و استوارت بلوسان (Stewart Blusson)، در حدود 200 مایلی (321.869 کیلومتری) شمال یلونایف (Yellowknife) مناطق شمال غربی، شواهدی از لوله های کیمبرلیت حاوی الماس یافتند. یکی از این لوله ها خیلی زود توسط بی اچ پی بیلیتون (BHP Billiton) به معدن الماس اکاتی (EKATI Diamond Mine) توسعه یافت که اولین الماس تجاری کانادا را در سال 1998 تولید کرد

الماس در کانادا

کانادا : یک تولیدکننده اصلی الماس

راه اندازی EKATI  یکی از مهیج ترین و سریعترین اکتشافات مواد معدنی در تاریخ شمال امریکا است.  هزاران نفر از معدن جویان به شمال کانادا سفر کردند و گزارش شده بود که شرکت های چوب در راستای انجام این پروژه، تمام تولیداتشان را به فروش رساندند!

تا سال 2006، سه معدن اصلی سالانه بیش از 13 میلیون قیراط الماس جواهر تولید می کردند و کانادا سومین تولید کننده بزرگ الماس در جهان بود. فعالیت های مرتبط با تولید الماس، میلیاردها دلار پول برای تجارت و اقتصاد شمال کانادا به ارمغان آورد.

 

جذابیت الماس های کانادایی

الماس های کانادایی در بازار بسیار موفق بوده اند. آنها الماس هایی با کیفیت بالا هستند که در بازار طلا و جواهر کانادا، جایی که در آن مردم برای حمایت از صنعت الماس کشور خود هیجان زده هستند، بسیار محبوب بوده اند. با وجود اینکه بیشتر راف ها صادر شده اند، اما تعداد کمی از الماس تراشان در کانادا سنگ به پایان رسیده (تراش و پولیش خورده) نیز تولید می کنند.

بسیاری از الماس هایی که در کانادا استخراج و تراش داده شده اند مستند شده و شماره گواهینامه شان روی کمربند (گردل- girdle) – در کنار لوگوی تجاری مانند یک برگ افرا، خرس قطبی، نماد CanadaMark، و یا عبارت "یخ در آتش" - با لیزر حک شده است. این نوشته حک شده مصرف کنندگان را از مبدا الماس مطمئن کرده، آن را به گواهینامه ارتباط داده و یک ویژگی های بازاریابی بسیار موفق بوده است.

الماس های کانادایی برای افرادی که در مورد مسائل زیست محیطی و حقوق بشر نگران هستند نیز  جذابیت دارد. آنها از معادن الماسی تولید شده اند که برخی از بالاترین استانداردهای زیست محیطی در جهان را دارا هستند. علاوه بر این، درآمد حاصل از معادن به جای گروه هایی که الماس را از طریق کار اجباری، سرقت و یا بهره کشی های دیگر به دست آورده اند، وارد شرکت های قانونی می شود. فرآیند صدور گواهینامه این امکان را به وجود می آورد تا سنگ ها از معدن، طی فرآیند تولید، عمده فروشی و تا خرده فروشی به مصرف کننده، قابل پیگیری شود.

در مقایسه با راف های تولید شده در دیگر نقاط جهان، الماس های تولید شده در معادن کانادایی کیفیت بسیار بالایی دارند که موجب می شود متوسط قیمت برای هر قیراطشان بالا باشد. برای شرکت های استخراج معدن، این خبر خوبی است.  پی اچ پی بیلیتون گزارش می دهد که معدن EKATI  آنها حدود 3٪ از تولید جهانی بر اساس وزن قیراطی و 11%  از تولید جهانی بر اساس ارزش، را تامین می کند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها