اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برنانکه: نرخ بهره ی بانکی باید نزدیک به صفر باشد + فیلم

سایت طلا: بانک مرکزی آمریکا در آخرین اعلام نظر خود عنوان کرده است که نرخ بهره ی بانکی در آمریکا را تا پایان سال جاری در پائین ترین سطح و نزدیک به صفر نگاه خواهد داشت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بانک مرکزی آمریکا با سخنرانی بن برنانکه در کنگره ی آمریکا به صورتی کاملا روشن بر روی این موضوع تاکید کرده است که بانک مرکزی آمریکا به دنبال پائین نگاه داشتن نرخ بهره ی بانکی می باشد.

برنانکه در سخنان خود چنین می گوید که نرخ بهره ی پائین به صورت میانگین برای اکثر مردم آمریکا می تواند مفید باشد. برای مثال اگر مردم بخواهند وامی برای خرید خودرو، مسکن یا وسیله ای دریافت کنند، نرخ بهره ی پائین تری را پرداخت می کنند.

اما پائین نگاه داشتن این نرخ برای مدت زمان طولانی از دید برخی از کارشناسان نمی تواند برای شرایط اقتصادی یک کشور مفید باشد.

ولز فارگوس در این باره به گزارشگر رویترز می گوید که این درست است که پائین نگاه داشتن نرخ بهره ی بانکی برای مدت زمان طولانی برای اقتصاد یک کشور مفید نمی باشد ولی زمانی که دلیلی برای افزایش این نرخ وجود ندارد، بانک مرکزی هم دلیلی برای افزایش این نرخ نمی بیند.

در همین باره یکی از کارشناسان شرکت JP مرگان بر این عقیده است که با کاهش نرخ بهره ی بانکی بسیاری از شرکت های اقتصادی با مشکل رو به رو می شوند. برای مثال آنها نمی توانند با قدرت بیشتری نسبت به استخدام نیروی کار جدید اقدام کنند. لازم به ذکر است که نرخ بهره ی بانکی در چند ماه اخیر همواره با روندی صعودی رو به رو بوده است./ح

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد