اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش فروش سکه متوقف شد

اکونیوز:مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تاکید کرد دیگر سکه پیش فروش نمی شود.

به گزارش سایت طلا به نقل ازاکونیوز، پیمان قربانی در گفتگو با ایسنا در مورد برنامه های بانک مرکزی برای سکه طلا پس از پایان تحویل دادن تمام سکه های پیش فروش شده گفت: ما قطعا پیش فروش جدیدی نخواهیم داشت و اصلا لازم هم نداریم که دیگر سکه پیش فروش کنیم. در فرایند اجرای طرح پیش فروش سکه، از 9 میلیون و 300 هزار سکه پیش فروش شده، بیش از شش میلیون سکه تحویل داده شده که این میزان دو برابر میزان سال گذشته است و این سکه ها کماکان در بازار وجود دارند.
وی ادامه داد: خود افرادی هم که این سکه ها را دریافت کردند به مرور سکه های خودشان را عرضه می کنند. بنابراین در این شرایط ضرورتی ندارد که با ذخایر طلا و ارز کشور این کار را کنیم. چرا که به وفور هست و اکنون اگر کسی سکه بخواهد این طور نیست که نتواند سکه پیدا کند.
قربانی اضافه کرد: با توجه به این که نرخ های سود هم اصلاح شده به هر ترتیب عاقلانه تر این است که اگر کسی پولی دارد آن را در بانک سپرده گذاری کند نه این که سکه بخرد.
وی در مورد طرح پیش فروش سکه متذکر شد: بانک مرکزی زمانی دست به اجرای این طرح زد که هنوز نرخ ها اصلاح نشده بود و بعد از اصلاح نرخ ها استقبال از طرح های پیش فروش هم کم شد و این نشان می دهد که این اقدام درستی بوده است. منتها در آن مقطع بالاخره این التهاب بازار باید گرفته می شد که طرح پیش فروش معرفی شد. مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح، بانک مرکزی، کاملا به تعهداتش عمل کرده و نوسانات طلا امسال خیلی کمتر و قیمت ها پایین تر آمده است.
از سوی دیگر به گزارش مهر، بانک مرکزی همزمان با آغاز دور جدید تحویل سکه های پیش فروشی توسط بانک ملی، روش پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سکه را دوباره فعال کرده است.
در روش پرداخت وجه در ازای انصراف از دریافت سکه، مالیات بر ارزش افزوده اخذ نخواهد شد، همچنین میزان وجه پرداختی بابت انصراف از دریافت سکه از جانب بانک مرکزی روزانه به بانک ملی ابلاغ می شود.
برهمین اساس، بانک ملی هر عدد سکه پیش فروشی را 662 هزار تومان خریداری می کند، این در حالی است که قیمت سکه تمام طرح جدید دیروز (چهارشنبه) در بازار حدود 712 هزار تومان بود.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد