اونس طلا2295.23
مظنه14,907,000
18 گرم3,441,200
ارزش سکه33,585,471
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

سرمایه گذاری در بخش تولید توجیه اقتصادی ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سرمایه‌گذاری در ایران در بخش تولید توجیه اقتصادی ندارد و سرمایه‌ها بیشتر به سمت بازارهایی مانند بازار طلا می‌رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از اکونیوز، پیمان فروزش با بیان این که قیمت طلا و سکه در ماه‌های گذشته نوسان فراوانی داشته است، افزود: متأسفانه از آنجا که در ایران سرمایه‌گذاری در بخش تولید توجیه اقتصادی ندارد، شاهد سوق یافتن سرمایه‌ها به سمت بازار سکه و طلا و تبعات ناشی از آن هستیم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که بهای جهانی طلا تأثیر زیادی بر بازار داخلی طلا ندارد، تصریح کرد: در گذشته نه چندان دور شاهد این موضوع بودیم که با کاهش قیمت طلا، قیمت آن در بازارهای داخلی افزایش می‌یافت؛ بنابراین نمی‌توان گفت لزوما ارتباط مستقیمی بین بازارهای جهانی طلا و بازار داخلی آن وجود دارد.
مسئولان بانک مرکزی باید با تحلیل شرایط موجود در اقتصاد کشور، نوسان قیمت در بازار طلا و سکه را کنترل کرده و تعادل را در این بازار برقرار کنند.
وی درباره تفاوت قیمت که میان قیمت طلا در بازار داخلی و قیمت آن در بازارهای جهانی وجود دارد، گفت: این موضوع به سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی مربوط می‌شود و متأسفانه مسئولان این بانک در مواردی موفق به نظارت و قیمت‌گذاری طلا و سکه نمی‌شوند.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس یادآور شد: مسئولان بانک مرکزی باید با تحلیل شرایط موجود در اقتصاد کشور، نوسان قیمت در بازار طلا و سکه را کنترل کرده و تعادل را در این بازار برقرار کنند./م
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد