اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تردید در بازار موجب کاهش قیمت طلا در روزهای آینده خواهد شد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی در مصاحبه با کیتکو تاکید کردند که تردید موجود در بازارهای بین المللی نسبت به وضعیت نرخ بهره و اوضاع اقتصادی آمریکا و منطقه یورو موجب کاهش قیمت طلا در روزهای آتی خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو، قیمت طلا روز جمعه با افت نسبی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت با افزایش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که برخی سرمایه گذاران از افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته و رسیدن قیمت این فلز زرد با بالاترین سطح در 4 ماه گذشته سودهای زیادی را کسب کرده اند.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.42 درصد کاهش به 1199 دلار در هر اونس رسیده است ولی در هفته ای که گذشت افزایش 1.4 درصدی را ثبت کرده است.

جورج گرو تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه آر بی سی کاپیتال در این باره تاکید کرد که بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی پس از افزایش قیمت طلا تا 1219 دلار و کاهش آن به زیر 1200 دلار برای بازگشت به بازار تردید دارند. تردید زیادی نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا و اوضاع اقتصادی این کشور طی ماه های آینده وجود دارد.

وی افزود: میزان مبادلات طلا در بازارهای جهانی طی روز جمعه با افت شدیدی روبرو شده و این مساله احتمالا موجب کاهش بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد شد.

آدام باتون تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه فارکس لایو نیز تاکید کرد که تقویت ارزش دلار در کوتاه مدت موجب تردید زیادی در بازار طلا و تصمیم سرمایه گذاران برای خرید شده است. احتمال افزایش بیشتر ارزش دلار وجود دارد و این خبر خوبی برای بازار طلا نخواهد بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، آدریان دی رئیس موسسه سرمایه گذاری آدریان دی نیز تاکید کرد که طلا هنوز بهترین کالا برای سرمایه گذاری به خصوص در شرایط تشدید تنش های سیاسی بین المللی است.

وی ضمن اشاره به ادامه بحران یمن و حملات هوایی عربستان و کشورهای متحد آن افزود: طلا هنوز به شدت در برابر تحولات سیاسی بین المللی واکنش نشان می دهد و اگر اوضاع یمن بحرانی تر شود، قیمت طلا بی شک افزایش بیشتری خواهد داشت.

وی پیش بینی کرد که قیمت طلا طی هفته آینده با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد. از یک سو بحران یمن و اوضاع نابسامان اقتصادی یونان و از سوی دیگر احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

پس از اظهارات اخیر جانت یلن، بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 میلادی ، در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد