اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

باران شدید ۲شب پیش تهران نتیجه باروردکردن ابرها بود/ حذف مالیات علی‌الراس از سال آینده

اظهارات رئیس سازمان امور مالیاتی درباره حذف مالیات علی‌الراس از سال آینده،توقف اکتشاف نفت شل به دلیل هزینه‌های سنگین آن در کشورهای رومانی و لهستان ، بارش باران شدید تهران پس از بارور کردن ابرهاو... از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.


گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه دوازدهم بهمن‌ماه 1393 به شرح زیر است:

بررسی لایحه بودجه 94 باید تا شنبه آینده به اتمام برسد/ درآمد هدفمندی 54 هزار میلیارد تومان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید تا پایان شنبه هفته آینده بررسی لایحه در تلفیق به پایان برسد و در غیر این صورت مهلت برای رسیدگی به آن گرفته خواهد شد. اسماعیل جلیلی با اشاره به اینکه اکنون تبصره 6 بودجه در حال بررسی است، گفت: بحث درآمدها زمان بیشتری از کمیسیون گرفت و به همین علت احتمال دارد، تا پایان هفته بررسی لایحه به پایان نرسد.

باران شدید 2 شب پیش تهران نتیجه بارور کردن ابرها بود/ انتشار گزارش کامل؛ بزودی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از باروری ابرها در تهران خبر داد و گفت: باروری ابرها در تهران جواب داد و ریزش 2 شب پیش باران در تهران بعد از باروری ابرها بود. چندی پیش معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه 12 استان در کشور در برنامه باروری ابرها قرار دارند و تاکنون برای 6 استان این اقدام انجام شده است، گفت: رای امسال 10 میلیارد تومان اعتبار برای باروری ابرها درخواست کردیم و تاکنون نیز برای 6 استان آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری 9 پرواز عملیات باروری ابرها انجام شده است.

دستورالعمل افزایش وام مسکن مهر تا پایان هفته نهایی می‌شود/ آغاز جلسات در وزارت راه

با ابلاغ مصوبه تسهیلات 30 میلیون تومانی مسکن مهر توسط شورای پول و اعتبار به بانک‌های عامل گزارش‌ها حاکی است که برخی از بانک ها مثل بانک مسکن جلسات خود را برای تدوین دستورالعمل پرداخت تسهیلات در وزارت راه و شهرسازی آغاز کرده‌اند.گزارش ها حاکی از این است که بانک مسکن از روز گذشته جلسات خود را در وزارت راه و شهرسازی برای تدوین و اجرایی کردن پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی آغاز کرده است.

دیپلماسی نفتی ژنرال نامدار چه زمانی فعال می‌شود؟

در حالی تحلیلگران مرکز مطالعات انرژی آمریکا دم از قیمت 30 دلاری نفت در آینده نزدیک می‌زنند که هنوز دیپلماسی وزیر نفت در حالت منفعلانه است و مشخص نیست چه زمانی فعال خواهد شد. بنابراین گزارش، علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی چندی پیش اعلام کرد: «در مورد سیاست نفت عربستان سعودی در هفته های اخیر حدس و گمان های بسیاری بر پایه اطلاعات نادرست زده شد. ما به دنبال سیاسی سازی مسئله نفت نیستیم. مسئله برای ما میزان عرضه و تقاضا است و مسئله کاملا تجاری است.»، این در حالی است که رخدادها گویای واقعیات دیگر است.

بدهی مالیات استقلال و پرسپولیس 120 میلیارد تومان/مالیات علی‌الراس برداشته شد

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: درآمد مالیاتی 48 هزار میلیاردتومانی در 10 ماه امسال محقق شد، ولی 12 هزار میلیارد تومان مالیات معوق وجود دارد. علی عسکری در خصوص کارت‌های بازرگانی بیان داشت: در حال حاضر 1600 میلیارد تومان بدهی مالیاتی در بحث کارت‌های بازرگانی وجود دارد که بی‌محابا به هر فردی کارت داده می‌شود، در صورتی که قانون می‌گوید، این کارت به بازرگانان باید داده شود و یکی از معضلات با اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و وزارت صنعت صدور آن بدون هماهنگی کارت با ادارات مالیاتی است که امروز به عنوان یک دغدغه مطرح است.

آینده تولید نفت شل در هاله‌ای از ابهام/ اکتشاف شل در لهستان و رومانی متوقف می‌شود

در حالیکه طی ماه‌های گذشته افزایش عرضه نفت شل عاملی برای کاهش قیمت نفت عنوان شده است اما رویترز خبر داد به دلیل هزینه‌های سنگین اکتشاف این نوع نفت در کشورهای رومانی و لهستان متوقف می‌شود. بر این اساس، شرکت شورن و دیگر شرکتهای انرژی با این ارزیابی که منطقه لهستان دارای ذخایر عظیمی از نفت و گاز شل است به این منطقه جذب شدند اما از زمانی که آنها کار اکتشاف را اغاز کردند ارزیابی آنها از میزان ذخایر به مرور کمتر شد و همچنین کار حفاری آنها به دلیل وضعیت جغرافیایی منطقه با مشکل مواجه شد از سوی دیگر بخش اجرایی این شرکت‌ها بارها از ابهام مقررات دولتی درباره حفاری‌های نفتی گلایه کردند.

بدهی دولت به بانک کشاورزی 70 هزار میلیارد ریال است/ زمین کشاورزی هم وثیقه وام می‌شود

مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه بدهی دولت به بانک کشاورزی 70 هزار میلیارد ریال است، گفت: زمین و تأسیسات آتی‌الاحداث به عنوان وثیقه وام پذیرفته می‌شود. مرتضی شهیدزاده اظهار داشت: ما به عنوان یک بانک تخصصی، بانکی پیشرو در سیستم بانکداری هستیم و اولین سیستم بانکداری متمرکز را اجرا کرده‌ایم به طوری که کشاورزانی که زیر 20 میلیون تومان درخواست وام داشته باشند می‌توانند با حضور در بانک و پر کردن فرم ظرف 48 ساعت بدون کوچکترین معطلی وام را دریافت کنند.

ضریب نفوذ 75 درصدی تلفن همراه/ افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت به 37 درصد

ضریب نفوذ تلفن ثابت 37 درصد، ضریب نفوذ تلفن همراه 75 درصد و تعداد دفاتر ICT روستایی 10 هزار دفتر است. بنابراین گزارش، نگاهی آماری به پیشرفت وضعیت شبکه شرکت مخابرات ایران داریم که در لینک خبر فوق آن را می‌خوانیم.

امضای تفاهمنامه همکاری مجمع خیرین سلامت با اتاق اصناف ایران

برای تقویت و همکاری در زمینه گسترش عدالت در نظام سلامت کشور، اتاق اصناف به نیابت از بازاریان کشور، ظهر امروز با مجمع خیرین سلامت تفاهمنامه‌ای را امضا کرد. در این تفاهمنامه بر همکاری اصناف در جهت معرفی خیرین مجامع مختلف صنفی و بازاریان علاقمند در راستای احداث، تجهیز و راه‌اندازی مراکز درمانی متناسب با نیازهای وزارت بهداشت به ویژه در مناطق محروم تأکید شده است.

درآمد 3 هزار میلیارد تومانی از محل صرفه‌جویی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: از محل صرفه‌جویی هزینه‌ها در شرکت‌های تولیدی و بانک‌های دولتی 3 هزار میلیارد تومان به منابع عمومی دولت اضافه خواهد شد. محمدمهدی مفتح با بیان اینکه درآمد کنسولی به 500 میلیارد ریال افزایش یافته است، گفت: در ازای واردات هر کیلوگرم کود شیمیایی 80 ریال در راستای تولید کود آلی در داخل کشور اخذ خواهد شد.

صدور 1500 مجوز پرواز فوق‌العاده برای ایام نوروز/ دستورالعمل حقوق مسافر دیشب نهایی شد

معاون وزیر راه با بیان اینکه دستورالعمل حقوق مسافر، تهیه و شب گذشته نهایی شد، اظهار داشت: برای ایام نوروز 1500 مجوز پرواز فوق‌العاده صادر کردیم و این رقم در حال افزایش است. جهانگیریان درباره تأخیر پروازی شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: دستورالعمل حقوق مسافر تهیه شده و تاکنون به جلسه با شورای عالی هواپیمایی داشته‌ایم که در شب گذشته این دستورالعمل نهایی شد و به زودی اعلام و ابلاغ می‌کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد