اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

علل کاهش احتمالی قیمت طلا در سال 2015

سایت طلا: تحلیلگران اقتصادی پایگاه خبری بارونز بر این باورند که قیمت جهانی طلا علی رغم افزایش نسبی در روزهای نخست 2015 میلادی طی ماه های آینده بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بارونز، قیمت جهانی طلا طی سال های 2013 و 2014 میلادی به طور متوالی با کاهش روبرو شده که این مساله از سال 1998 میلادی بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش پایان یافتن اجرای محرک پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا و افزایش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در دو سال گذشته داشته است. کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی در پی افت قیمت نفت نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

طلا طی سال های 2001 تا 2012 میلادی عملکرد قابل توجه و خیره کننده ای داشت و در این مدت با رشد 500 درصدی روبرو شده است. کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر قیمت طلا در این سالها داشته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، بحران بدهی منطقه یورو نیز عامل مهمی در افزایش قیمت طلا به شمار می رود. ولی قیمت طلا اکنون نسبت به رکورد 1900 دلاری در سال 2011 میلادی بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی روند نزولی قیمت طلا در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت. نخستین علت مهم ادامه روند صعودی ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزهای بازارهای توسعه یافته است.

اجرای سیاست های نامتعارف فدرال رزرو آمریکا موجب رشد و رونق اقتصادی در سال های اخیر شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است. برپایه گزارش سایت طلا، از سوی دیگر ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی ژاپن و اروپا نیز به این مساله دامن می زند.

ضعف اقتصادی منطقه یورو و ژاپن در برابر رشد و رونق اقتصادی آمریکا نیز عامل مهم دیگری به شمار می رود که می تواند بر کاهش قیمت طلا و افزایش ارزش دلار موثر باشد.

دومین عامل مهم در کاهش احتمالی قیمت طلا در سال 2015 میلادی، افت نگرانی های بین المللی نسبت به بحران مالی و اقتصادی و تمایل سرمایه گذاران برای خرید سهام و اوراق قرضه است. افزایش تقاضا برای خرید سهام و اوراق قرضه بی شک به ضرر قیمت طلا خواهد بود./م



انتهای پیام




سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد