اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جامه سیاه بر تن بازار تهران / تعطیلی یک هفته ای بازار طلا

سایت طلا: بازار طلای تهران از امروز به مدت هفت روز همزمان با ایام سوگواری سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع)، عزادار و تعطیل است.


به گزارش سایت طلا، حالا که در بازار تهران قدم می زنی حزن عجیبی بر فضای این مکان حکمفرماست. دیگر از معامله و دادوفریاد خبری نیست. دستفروشان بساط خود را جمع کرده اند، و کرکره ی حجره ها و سراها سر فرو انداخته اند پائین.

سردر بازار را با پارچه های مشکی پوشانده اند، و سراسر راسته بازار با پوشیدن پراهن مشکی ایام عزا را اعلام می کند. بیرق عزا در جای جای بازار تهران افراشته شده.
صنوف مختلف با برپایی مجالس سوگواری در غم شهادت سومین امام شیعیان جهان بر سینه و سر می زنند، صدای دسته جات و عزاداری عاشقان حسینی در راههای تنگ بازار پیچیده می شود و نام حسین(ع) هوای بازار را عطرآگین می کند.

بازار تهران از امروز شنبه تعطیل است، و بازاریان و کسبه ی بازار به احترام ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) یک هفته کاسبی خود را تعطیل کرده و با برپایی مجالس وعظ و عزاداری، حماسه قیام عاشورا زنده نگه می دارند.

در همین راستا بازار طلای تهران هم از امروز تا آخر هفته بسته است، و صنف طلا و جواهر با برپایی هیئت عزاداری طبق سنوات گذشته در پاساژ اردیبهشت، و کوچه تکیه دولت در غم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، و یاران باوفایش به سوگواری می پردازند.

اینگونه است که کسبه و اصناف همشیه در نهضت عاشورا و حمایت از ارزشهای انقلاب پیشرو و پیشقدم بوده اند، و برکت روزی خود را مدیون خاندان اهل بیت علیهم السلام می دانند./ج


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد