اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحرک طلا از مسیر افزایش نرخ بهره

سایت طلا: طلا در هفته ی گذشته ریزش 28 دلاری را تجربه کرد که این اولین افت هفتگی طلا بعد از یک ماه و نیم گذشته بود.




به گزارش سایت طلا، ارزش طلای جهانی که به دلیل مشخص نبودن سیاستهای فدرال رزرو درباره نرخ سود و افزایش تنش های سیاسی- نظامی در خاورمیانه به بالاترین میزان در 4 ماه گذشته رسیده و پیش بینی ها را به سمت تشدید روند صعودی سوق داده بود، هفته گذشته را با رشد بازارهای سهام در پی کاهش نگرانی ها درباره بحران مالی بانک پرتغال و افزایش فروش با سقوط آغاز و با افت قابل توجه 33 دلاری بر 1307 دلار قرار گرفت که این میزان کاهش از دسامبر گذشته بی سابقه بود.

بر اساس این گزارش، در حالیکه طلای جهانی هفته ای افزایشی را پشت سر گذاشت و بر 1340 دلار بسته شد، بازار طلای تهران متأثر از کاهش بهای دلار و افت تقاضا روز شنبه را با کاهش جزئی آغاز کرد اما در نهایت بر بهای 426 هزار و 500 تومان که همان نرخ روز پنج شنبه گذشته بود قرار گرفت.

این گزارش حاکیست، در روز یکشنبه بازار تهران که شاهد رشد دلار و ثبات اونس بود به رشد 1 هزار تومانی هر مثقال طلا اکتفا کرد اما روز دوشنبه با سقوط اونس جهانی ارزش هر مثقال و گرم طلا را به 422 هزار تومان و 97 هزار و 419 هزار تومان رساند و این در شرایطی است که ارزش دلار بازهم افزایش و به 3131 تومان رسید.

گزارش سایت طلا می افزاید، در روز سه شنبه در حالیکه بازارهای مالی جهان چشم انتظار سخنرانی جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا و مشخص شدن تکلیف نرخ بهره و آینده اقتصاد این کشور بودند، قیمت طلا در ابتدا قدری افزایش یافت اما بعد دومین روز کاهشی را پشت سر گذاشت.

در روز سه شنبه سخنرانی رئیس فدرال رزرو که مهمترین خبر اقتصادی هفته گذشته بود تأثیری کمتر از انتظار بر بازار گذاشت.
جانت یلن در این سخنرانی تأکید کرد که اگر وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا بهبود یابد احتمال افزایش نرخ بهره زودتر از پیش بینی ها و انتظارات وجود خواهد داشت.
در این روز بازار طلای تهران متأثر از افت اونس و دلار از ارزش هر مثقال طلا 2500 تومان دیگر کاست.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه فلز زرد پایین تر از مرز روانی 1300 دلار در نوسان بود اما در روز پنج شنبه متأثر از افزایش تقاضا و سرنگون شدن یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین از مرز 1300 دلار گذشت و در روز جمعه بعد از نوسان در نهایت بر بهای 1311 دلار و 90 سنت بسته شد تا بعد از ششش هفته متوالی افزایشی، هفته ای با کاهش 2 درصدی اونس رقم بخورد.

بازار طلای تهران در روز چهارشنبه تغییر خاصی را شاهد نبود اما در روز پنج شنبه در پی رشد اونس جهانی و دلار داخل افزایش نسبی را شاهد بود و بهای هر مثقال طلای 17 عیار به 421 هزار و 500 تومان رسید.

گفتنی است، درحالیکه عمده پیش بینی ها در خصوص روند طلا مثبت بود و احتمال افزایش شدیدتری از این فلز زرد رنگ انتظار می رفت، نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره با وجود تنش های سیاسی و درگیریهای خونین در اوکراین و نوار غزه سبب نزولی شدن قیمتها شد و هفته گذشته با افت 2 درصدی و بعد از شش هفته متوالی افزایشی رقم خورد./ج


انتهای پیام




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد