اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای طلا تا پایان سال 2014 کاهش می یابد

سایت طلا : در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 11 درصد رشد داشته ولی هنوز برخی تحلیلگران اقتصادی و موسسات مالی از جمله گلدمن ساش بر این باورند که قیمت طلا تا پایان امسال کاهش خواهد یافت.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، گرچه قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون رشد قابل توجهی داشته و عملکرد آن بهتر از شاخص سهام و اوراق قرضه آمریکا بوده ولی جفری کوری تحلیلگر ارشد گلدمن ساش هنوز معتقد است که بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و جهان موجب افت قیمت طلا تا پایان امسال خواهد شد.

بر اساس این گزارش البته جفری کوری در این زمینه تنها نیست و مایکل های تحلیلگر برجسته موسسه مالی سوشیت جنرال فرانسه نیز با وی در این مساله همراه و همنظر است. وی که به درستی کاهش شدید قیمت طلا در سال 2013 را پیش بینی کرده است بر این باور است که قیمت طلا تا سه ماه پایانی 2014 میلادی بیش از 7 درصد کاهش خواهد یافت.

جفری کوری نیز تاکید کرد: سرمایه گذاران فکر می کنند که فشارهای تورمی تا پایان امسال افزایش خواهد یافت و به همین علت برای خرید طلا اقدام کرده اند ولی با بهبود رونق اقتصادی نگرانی ها نسبت به فشارهای تورمی کاهش خواهد یافت و این مساله موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد.

کوری بر این باور است که قیمت طلا تا پایان امسال به کمتر از 1050 دلار در هر اونس خواهد رسید. تحلیلگر ارشد موسسه سوسایت جنرال نیز معتقد است قیمت طلا تا پایام امسال به 1245 دلار خواهد رسید.

تعیین نرخ بهره بانکی آمریکا از عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود. موسسه گلدمن ساش بر این باور است که فدرال رزرو آمریکا تا سه ماه سوم 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که عامل اصلی افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی تنش های سیاسی و درگیری های بین المللی در مناطق مختلف جهان از جمله اوکراین و خاور میانه است و با افت این تنش ها قیمت طلا نیز با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد.

طلا بهترین دارایی و سرمایه گذاری برای حفظ ارزش پول و سرمایه در برابر ریسک ها و خطرات سیاسی و اقتصادی بین المللی به شمار می رود و در شرایط کنونی تقاضای فیزیکی برای این فلز زرد با رشد چشمگیری روبرو شده است./م

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد