اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حذف دلار از مبادلات تجاری در کوتاه مدت به صلاح اقتصاد کشور نیست

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به دلیل اینکه بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی کشور دلار است بنابراین حذف دلار از مبادلات تجاری در کوتاه مدت به صلاح نیست.


علی محمد احمدی با بیان اینکه حذف دلار از مبادلات تجاری نیاز به کار کارشناسی دارد، گفت: باید توجه داشت بین موضوع حذف دلار از مبادلات تجاری و استفاده از پول مشترک در معاملات و همچنین موضوع مبادله پایاپای تفاوت وجود دارد.

نماینده مردم شهرهای دهلران و دره ‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر حجم بالایی از مبادلات تجاری دنیا با برخی ارزهای خاص مانند دلار انجام می شود بنابراین حذف یکباره دلار که پول قدرتمندی محسوب می شود از مبادلات به صلاح اقتصاد کشور نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: به دلیل اینکه حجم قابل توجهی از ذخایر ارزی کشور دلار است بنابراین موضوع حذف دلار از مبادلات تجاری در کوتاه ممکن مدت مطلوب نیست.

احمدی ادامه داد: البته با دیپلماسی اقتصادی با چند کشور می توان زمینه انجام مبادلات تجاری بدون واسطه دلار را انجام داد.

وی افزود: تشکیل مثلث و یا مربع های تجاری با کشورهای مختلف می تواند این امکان را فراهم کند که مبادلات بدون استفاده از ارزهای قدرتمند خاص انجام شود بطور مثال اگر چین به ایران بدهکار باشد و از طرفی ایران نیز به ترکیه بدهکار باشد، می توان با انجام هماهنگی های لازم و انعقاد قراردادهای تجاری بین سه کشور، کشور ترکیه پول خود را از چین وصول کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: باید توجه داشت به دلیل اینکه شرکای تجاری کشور متنوع هستند و برخی از این کشورها مایل نیستند به جز دلار با ارز دیگری مبادله کنند بنابراین حذف یکباره دلار از مبادلات ممکن نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد