اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل فوربس از روند قیمت طلا در سال آینده

سایت طلا : گرچه اکثر کارشناسان اقتصادی و موسسات مالی و بانکی جهان کاهش قیمت طلا در سال 2014 را پیش بینی کرده اند ولی برخی استراتژیست ها بر این باورند که هیچ چیز قطعی در بازارهای بین المللی وجود ندارد و امکان بروز هر اتفاقی برای قیمت طلا وجود دارد.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فوربس، بسیاری از کارشناسان اقتصادی و موسسات مالی و تحقیقاتی پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا در سال 2014 را به شدت کاهش داده اند و دلیل اصلی آنها نیز متوقف شدن احتمالی محرک پولی فدرال رزرو آمریکا و کاهش تقاضا برای طلا بوده است.

بر اساس این گزارش برخی کارشناسان و استراتژیست های بازار طلا بر این باورند که احتمال کاهش شدید نرخ ارز در سال 2014 میلادی هنوز امیدواری هایی را برای افزایش مجدد قیمت طلا ایجاد کرده است.

از سوی دیگر احتمال وقوع جنگ ارزی در جهان بین کشورهای توسعه یافته می تواند فرصت مناسبی را برای افزایش قیمت طلا فراهم کند. بی شک روند نزولی یا صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی هیچ گاه همیشگی و دائمی نبوده است.

گزارش سایت طلا به نقل از فوربس می افزاید، یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر کاهش قیمت طلا در سال 2013 علاوه بر نگرانی ها نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا، کاهش شدید تقاضای هند بوده است.

مساله دیگری که به شدت موجب نگرانی بازار جهانی طلا شده این است که ادامه روند نزولی قیمت طلا می تواند بسیاری از پروژه های معدنی را متوقف کرده و این مساله موجب کاهش شدید تولید طلا خواهد شد.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کاهش قیمت طلا به زیر 1150 دلار تولید طلا را در بسیاری از شرکت های بین المللی از نظر اقتصادی توجیه پذیر نخواهد کرد./م

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد