اونس طلا2327.4
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

شمارش معکوس برای تغییر در شیوه فعلی هدفمندی آغاز شد

دولت امشب در حالی برای سی و چهارمین ماه پیاپی یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند که بر اساس آخرین اظهار نظرهای دولتمردان، قطعا هدفمندی یارانه‌ها به شیوه‌ی فعلی در سال آینده ادامه نخواهد یافت.



به نظر می‌رسد سرانجام و پس از ماهها چانه زنی بین مجلس و دولت بر سر چگونگی ادامه یافتن اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اصل تغییر به قطعیت رسیده و به این ترتیب آنچه دولت احمدی نژاد از آذر ماه 89 آن را پایه گذاری کرد، به زودی به تاریخ خواهد پیوست.

سی و چهارمین مرحله از پرداخت‌های نقدی در حالی به آخرین ماه پاییز92 رسیده که به نظر می‌رسد این روزها دخل و خرج دولت بیش از هر زمان دیگری با هم جور در نمی‌آید و سرانجام پس از چند ماه کجدار و مریز پیش رفتن، هدفمندی به شکل کنونی با پایان یافتن امسال به خط آخر می‌رسد.

نخستین زمزمه‌های تغییر در شیوه‌ی فعلی هدفمندی با جابجایی دولت‌ها آغاز شد. جایی که رییس جمهور جدید و تیم اقتصادی همراهش ادامه شیوه فعلی را نه تنها به صلاح ندانستند که اعلام کردند با توجه به کسری بودجه‌ی عظیم هدفمندی ادامه دادن راهی که از دولت قبل آغاز شده غیر ممکن است.

طبق اعلام رسمی مسولان جدید، دولت باید در هر ماه سه هزار و پانصد میلیارد تومان برای پرداخت‌های نقدی صرف کند و این در حالی است که حتی تمام درآمدهای دولت از محل این طرح بدون احتساب دیگر بندها نیز کفاف پرداخت‌های نقدی را نمی‌دهد .البته در ادامه نیز وقتی اوضاع بودجه‌ای این طرح خراب تر شد که وزیر نیرو اعلام کرد، رییس جمهوری این وزارتخانه را از پرداخت سهم در هدفمندی معاف کرده و از این پس دولت باید جایگزینی برای منابع از دست رفته وزارت نیرو نیز پیدا کند.

با این وجود و با توجه به نتیجه نرسیدن مذاکرات مجلس و دولت و نهایی نشدن طرح قوه مجریه قرار بر این شد، قانون هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال 92 به شیوه قبل ادامه پیدا کند و هرگونه تغییر احتمالی از سال جدید اتخاذ گردد. تغییراتی که بناست به دلیل اهمیت و گستردگی بالا به عنوان لایحه‌ای جداگانه به مجلس تحویل شود.

مسئله‌ای که محمد باقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور آن را هفته گذشته مطرح کرد و بدون مشخص کردن زمانی دقیق رسما اعلام کرد هرگونه تغییر در اجرای این قانون بر طبق این لایحه صورت خواهدگرفت و دولت در هدفمندی یارانه‌ها از این سند استفاده می‌برد.

به این ترتیب با واریز یارانه نقدی آذر ماه به حساب مردم، شمارش معکوس برای پایان یافتن روش فعلی در هدفمندی آغاز شده و با پرداخت یارانه‌ها در سه ماه زمستان 92، بهار امسال با دگرگونی در روش دولت در این حوزه بسیار مهم اقتصادی، همراه خواهد شد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد