اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رئیس کل بانک مرکزی: نقدینگی کشور 500 هزار میلیارد تومان است

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز کمیسیون گفت: آقای سیف اعلام کرد نقدینگی کشور حدود 500 هزار میلیارد تومان است که 43 درصد این نقدینگی در مسکن مهر قرار دارد و تورم را افزایش داده است.


غلامرضا اسداللهی در خصوص جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با رئیس کل بانک مرکزی گفت: در این جلسه سیف کلیاتی در خصوص مباحث اقتصادی کشور بیان کرد.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اقداماتش برای ثبات در بازار ارز توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد که با اقدامات بانک مرکزی قیمت ارز از 3600 تومان به 3000 تومان کاهش یافته است و نوسانات بسیار کاهش یافته است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس شورای اسلامی کند شدن شیب تورم را از توفیقات بانک مرکزی خواند و گفت: بر اساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی شیب تند تورم طی ماههای اخیر کند شده و تورم مهار شده است که این امر ناشی از سیاستهای کنترل و مهار بانک مرکزی بوده است.

سیف در این جلسه از رفع ابهام و ایجاد شفافیت در بخشنامه‌های بانک مرکزی خبر داد و اعلام کرد: که این اقدام موجب ایجاد آرامش در سیستم بانکی کشور شده است.

اسداللهی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی همچنین کنترل رشد نقدینگی از توفیقات بانک مرکزی خواند و اعلام کرد حدود 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که 43 درصد این نقدینگی در مسکن مهر است و تورم را افزایش داده است.

سیف همچنین اعلام کرد: که 3 هزار میلیارد تومان از این نقدینگی برای نوسازی بافتهای فرسوده و 50 هزار میلیارد تومان نیز به بخش مسکن وارد شده است.

نماینده تربت جام از برنامه جذب نقدینگی کاذب بازار به بخش تولید خبر داد.

وی در پایان گفت: رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه فقط توضیحاتی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور ارائه داد و پاسخگویی به ابهامات نمایندگان به جلسه بعد موکول شد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد