اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیت کوین پول جدید اروپاییان!

بسیاری از مردم در جهان بویژه در اروپا و آمریکا به علت بی اعتمادی به نظامهای پولی و مالی کشورهای خود به استفاده از پول موسوم به بیت کوین روی آورده اند.



به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی بیت کوین اصطلاحا نوع جدیدی از پول است که از کنترل دولتها خارج است و به همین علت آنها نمی توانند برای آن مالیات تعیین کند. بعلاوه این نوع از پول در کنترل کشور خاصی قرار ندارد. البته یکی از انتقاداتی که برای این نوع از پول و داد و ستد مالی وارد است، آسیب پذیر بودن آن در برابر حملات هکرها و ایجاد حباب و رشد کاذب آن در عرصه تجارت الکترونیک است. با همه اینها ارزش بیت کوین که بیشتر در فضای مجازی رواج دارد، امسال ده برابر شده است. رواج سریع این پول نشان دهنده بی اعتمادی مردم در کشورهای مختلف بویژه اروپا به نظامهای پولی و بانکی جهان بویژه در غرب است.
یورگ پلاتزر صاحب قهوه خانه ای در برلین که برای خدمات خود سکه طلا، نقره و بیت کوین دریافت می کند گفت کسانی که از ارزی آزاد نظیر بیت کوین استفاده نمی کنند، در واقع از ارزهای رایج حمایت می کنند که پر از مشکل و نقص است.
بیت کوین را چهار سال پیش یک هکر ناشناس ابداع کرد.
در واقع تجارت بیت کوین از طریق اینترنت رهایی از مقررات دست و پا گیر و مؤسسات مالی است که هر روز بی اعتبارتر می شوند.
یورگ پلاتزر گفت هیچ سازمان و اداره ای نیست که نظام بیت کوین را به انحصار خود درآورد. هیچ بانک یا بانک مرکزی یا مؤسسه کارتهای اعتباری در این کار دخیل نیستند و کسی نمی تواند مانع تبادل پول میان کسانی شود که از بیت کوین استفاده می کنند. اگر کسی بخواهد برای مثال به سایت ویکی لیکس کمک کند می تواند از طریق بیت کوین انجام دهد.
در پی بحران مالی در قبرس و تصمیم دولت این کشور برای برداشت مالیات از حسابهای بانکی مردم، بسیاری از مردم به بانکها و نهادهای مالی به طور کل بی اعتماد شده اند. مردم می خواهند پول خود را در جایی نگه دارند که دولتها دستشان به آن نرسد.
آرون کوئنیگ وبلاگنویس و کاربر پول بیت کوین گفت به نظر من دولت قبرس با برداشت مالیات حسابهای مردم کار بسیار خوبی انجام داد زیرا مردم را از فساد حاکم در نظامهای مالی و بانکی اروپا آگاه کرد. پس از این اتفاق گرایش مردم به بیت کوین به شدت افزایش یافته است. بیت کوین امنیت دارد و کسی نمی تواند آن را بدون اجازه صاحبش بردارد یا حساب بیت کوینی را مسدود کند.
مایک گاگولسکی کارشناس نظام پولی بیت کوین گفت تا کنون برخی از حسابهای بیت کوین در اینترنت هک شده و برخی نیز تقلبی از کار درآمده است. اما به تدریج امنیت این پول بیشتر می شود.
حتی برای این پول اینترنتی نیز سکه هایی ضرب شده است تا افراد در صورت نیاز بتوانند نوع فیزیکی آن را نیز در اختیار داشته باشند. سال گذشته ارزش هر سکه بیت کوین فقط بیست دلار بود اما اکنون به دویست دلار رسیده است و پیش بینی می شود به زودی به دو هزار دلار نیز برسد. البته این احتمال هم وجود دارد که ناگهان حباب این پول ترکیده و صاحبان حسابهای بیت کوین ورشکسته شوند.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد