اونس طلا2381.37
مظنه14,566,000
18 گرم3,362,500
ارزش سکه32,817,198
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

سکه آتی با روند منفی آغاز کرد

طی هفته گذشته به دلیل تصمیمات اجلاس سران گروه 20 و کاهش سهم برخی سرمایه‌داران کلان در صندوق‌های ارزی با پشتوانه طلا، قیمت طلا در بازارهای جهانی در اواخر هفته حدود 30 دلار افت کرد که بر همین اساس پیش‌بینی می‌شد بازار معاملات آتی سکه در روز گذشته با سیر نزولی آغاز شود که البته اینطور شد؛ هر چند در این روند منفی عوامل متعدد دیگري نيز دخالت داشتند.



از نظر تکنیکال هم اونس طلا مدتی است که در کانال نزولی قرار گرفته و هفته گذشته را نیز با افت سپری کرد، اما باید دید در این هفته بعد از پایان سال نو چینی و فعال شدن مجدد بازارهای این کشور، این مساله می‌تواند به صعود اونس طلا کمک کند یا خیر.
در راستای اخبار سیاست خارجی، به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار است در مذاکرات 8 اسفند با 1+5، پیشنهاد رفع تحریم طلا و فلزات گران بها در ازای تعطیل شدن سایت فردو به ایران داده شود. البته کارشناسان پذیرش این تفاهم را از سوی ایران بعید می‌دانند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد به رغم اظهار نظر مثبتی که ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای با آژانس داشته، این مذاکرات نتایج خاصی را در پی نداشته به این دلیل که اولویت مذاکرات، دسترسی به سایت پارچین بود که این اجازه فعلا از طرف ایران داده نشده است. بر این اساس برخی کارشناسان معتقدند اگر صادرات طلای ترکیه به ایران متوقف شود و در صورتی که تفاهم‌های سیاسی در رابطه با موضوعات هسته‌ای صورت نگیرد، افزایش قیمت دلار در روزهای بعد از 8 اسفند بعید نیست و باید منتظر روند افزایشی قیمت سکه در روزهای پیش رو باشیم.
نرخ دلار بازار آزاد هم به دلیل تزریق دلار در بازار با هدف جمع آوری نقدینگی برای عیدانه، در اواخر هفته گذشته افت شدیدی داشت. کارشناسان معتقدند که ممکن است در صورتی که نقدینگی مورد نظر بانک مرکزی تامین نشده باشد، این تزریق در چند روز آینده نیز ادامه پیدا کند که در نتیجه آن قیمت دلار همچنان سیر نزولی را در پیش خواهد گرفت و قیمت سکه آتی نیز کاهش می‌یابد.
در خصوص روند قراردادهای آتی، معاملات آتی سکه در سررسید بهمن‌ماه در روز گذشته پایان یافت و به گفته برخی معامله‌گران از روز سه‌ شنبه یا چهارشنبه همین هفته قراردادهای اردیبهشت‌ ماه کلید خواهد خورد. بر همین اساس روز گذشته سکه سررسید اسفند با 01/2 درصد کاهش، به قیمت یک میلیون و 506 هزار تومان و سررسید فروردین با کاهش 95/1 درصدی به قیمت یک میلیون و567 هزار تومان معامله شد.
با نگاهی به اوضاع داخلی اقتصاد کشور، براساس اطلاعات رسیده به نقل از خبرگزاری مهر، واریز عیدانه‌ای که قرار بود در هفته جاری اتفاق بیفتد، به هفته آینده موکول شده است. در نتیجه مهم‌ترین مساله‌ای که در هفته جاری پیش روی فعالان بازار است و باید به آن توجه داشته باشند، آغاز پیش فروش سکه از روز سه شنبه است. بانک مرکزی اعلام کرده که تمام جزئیات را به طور کامل در روزهای اول هفته به شکل رسمی اعلام خواهد کرد که این اخبار بازار معاملات آتی را به‌شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. در همین حال برخی معتقدند بنا به خبرهای هفته گذشته، کسر 18 درصد از قیمت سکه پیش‌فروش شده، برای خریداران جذابیتی ندارد و پیش‌بینی می‌شود شرایط پیش‌فروش به منظور افزایش رغبت برای خریداران تغییر کند، اما بازار همچنان در انتظار تصمیم‌های جدید است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد