اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال تصویب بودجه 94 با نفت 50 دلاری

عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه در صورت تصویب پیشنهاد وزیر اقتصاد مبنی بر کاهش قیمت نفت در بودجه ۹۴ به ۴۰ دلار سقف بودجه ۳۲ هزار میلیارد تومان کم می شود، گفت: احتمال دارد مجلس بودجه را با نفت ۵۰ دلاری ببندد.



عزت‌الله یوسفیان ملا در ارتباط با اظهارات اخیر وزیر اقتصاد مبنی بر کاهش قیمت پیشنهادی نفت در بودجه 94 از 72 دلار به 40 دلار، اظهار داشت: با توجه به نوسانات جهانی، پیشنهاد نفت 72 دلاری به هیچ وجه قابل قبول نبود و هیچ اقتصاددانی این رقم را باور نمی کرد.

وی با بیان اینکه تحقق قیمت نفت پیشنهادی دولت در بودجه 94 بعید است، افزود: آقای طیب نیا پیشنهاد عاقلانه‌ای داده اند ولی اگر ایشان هم این پیشنهاد را نمی دادند مجلس با توافق آقای نوبخت رئیس سازمان مدیریت قیمت نفت را در بودجه کم می کرد.

این عضو کمیسیون تلفیق ضمن اشاره به اینکه دولت باید منابع دیگری را برای بودجه سال آینده در نظر بگیرد، تصریح کرد: آقای نوبخت قبلاً گفته بود که هر قیمتی را مجلس تعیین کند، مورد قبول دولت است.

یوسفیان ملا در همین ارتباط گفت: قیمت نفت باید بین 40 تا 45 دلار تعیین شود اما احتمال دارد که مجلس بودجه 94 را با نفت 50 دلاری به تصویب برساند.

وی با بیان اینکه کاهش هر یک دلار قیمت نفت به معنای کاهش هزار میلیارد تومانی بودجه است، ادامه داد: بنابراین اگر بودجه از نفت 72 دلار به نفت 40 دلار برسد یعنی 32 هزار میلیارد تومان از سقف بودجه پیشنهادی دولت کم خواهد شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کاهش سقف بودجه به معنای کاهش سهم بودجه عمرانی است چراکه دولت نمی تواند تغییری در بودجه جاری و حقوق داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد