اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مودیان مالیاتی گروه ب مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده شدند

رییس شورای اصناف کشور گفت‌: فعالان اقتصادی 9 صنف به عنوان مودیان مالیاتی گروه (‌ب) از ابتدای مهرماه سال جاری مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند.




به گزارش سایت طلا به نقل از شبکه اطلاع رسانی بازرگانی ایران، قاسم نوده فراهانی رئیس شورای اصناف کشور در ‌خصوص ارائه آموزش‌های لازم به اعضای این صنوف افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های شورای اصناف و سازمان مالیاتی کشور مقرر شده است تا آموزش‌های لازم به فعالان واحدهای صنفی در خصوص چگونگی ارایه مالیات برارزش افزوده داده شود.

وی در مورد نوع آموزش‌ها گفت: این آموزش‌ها شامل اطلاعات کاملی در رابطه با قانون ارزش افزوده است، به گونه‌ای که اعضای بتوانند براساس نوع کالا و ارزش ریالی آن مالیات برازرش افزوده خود را محاسبه و ارزیابی کنند.

لازم به یادآوری است، مهرماه سال 1387 نخستین مرحله اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در گروه (الف) که شامل تولیدکنندگان، واردکنندگان، صادرکنندگان و فعالان بزرگ اقتصادی بود، به اجرا در آمد.

رییس شورای اصناف کشور یادآور شد: با توجه به تعداد اصناف باقی مانده در گروه «‌الف» و «‌ب» مقرر شده است تا گروه‌های باقی‌مانده از ابتدای سال آینده به این قانون بپیوندند.

وی همچنین در خصوص مودیان مالیاتی گروه «ج» خاطر‌نشان کرد: پس از هماهنگی لازم بین سازمان مالیاتی کشور و وزارت بازرگانی‌، مودیان مالیاتی گروه «ج» نیز از سال آینده مشمول این قانون می‌شوند.

گفتنی است: مالیات بر ارزش افزوده به منظور اعمال مدیریت صحیح و براساس مواد 95 و 96 قانون مالیات‌های مستقیم مودیان مالیاتی در سه گروه الف، ب و ج دسته‌بندی شدند.

در همین حال سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از سوی مودیان مرحله چهارم ثبت‌نام و اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای مهر‌ماه امسال با همکاری شورای اصناف کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه خرداد امسال در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و براساس هماهنگی و تفاهم بعمل‌آمده با وزارت بازرگانی و شورای اصناف کشور، بدینوسیله فعالان اقتصادی (عرضه‌کنندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات) مشمول مرحله چهارم ثبت‌نام و اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده را به شرح زیر تعیین و اعلام می‌کند.

همه اشخاص حقیقی و حقوقی که براساس شرایط مراحل اول، دوم و سوم ثبت‌نام، مشمول اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده نگردیده‌اند، در صورتی که شاغل به فعالیت‌های زیر از جمله فعالیت‌های موضوع بند «ب» ماده 96 قانون مالیات‌های مستقیم باشند، با هر میزان فروش یا درآمد، مشمول مرحله چهارم ثبت‌نام و اجرای قانون خواهند بود.

صاحبان کارگاه‌های صنعتی اعم از صنفی و غیرصنفی که دارای حداقل برق سه فاز 50 آمپر باشد

فروشندگان طلا و جواهر

فروشندگان آهن‌آلات

صاحبان تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها

صاحبان متل و هتل‌های یک و دو ستاره و هتل آپارتمان

صاحبان نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های خودرو و بنگاه معاملات املاک

صاحبان تعمیرگاه‌های مجاز خودرو

چاپخانه‌داران

صاحبان دفاتر اسناد رسمی

صاحبان مراکز ارتباطات رایانه‌ای، دفاتر خدمات ارتباطی (دفتر خدمات مشترکین تلفن همراه و آژانس‌های پستی) و دفاتر خدمات دولت الکترونیک (پلیس +10) و دفاتر خدمات الکترونیک شهر

صاحبان دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی

صاحبان سینماها، تماشاخانه‌ها و مکان‌های تفریحی و ورزشی اشخاصی که شاغل به فعالیت‌های صرفاً معاف موضوع ماده (12) قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند و همچنین اشخاص حقیقی مشمولین بند (ج) و سایر فعالیت‌های اعلام نشده بند (ب) موضوع ماده 96 قانون مالیات‌های مستقیم که به صورت صنفی فعالیت و تابع شورای اصناف کشور هستند، از ثبت نام و اجرا در این مرحله مستثنی خواهند بود.

براساس این اطلاعیه اشخاص مزبور مکلفند به هنگام خرید کالا و خدمات از مودیان مشمول و ثبت‌نام شده در این نظام مالیاتی ضمن دریافت صورتحساب، مالیات و عوارض متعلقه را به آنها پرداخت کنند.

در این اطلاعیه تاریخ اجرا و تکالیف قانونی مودیان مرحله چهارم ثبت نام و اجرای بدین شرح اعلام شده است: مودیان مشمول مرحله چهارم ثبت نام و اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ اول مهر 1389، مکلف به اجرای همه مقررات و تکالیف قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله صدور صورت حساب، درج و وصول مالیات و عوارض متعلقه و همچنین تسلیم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات و عوارض در مهلت مقرر هستند.

این اطلاعیه همچنین از تمدید مهلت ثبت نام فعالان اقتصادی مرحله چهارم تا پایان شهریور 1389 خبر داده و اعلام داشته است: فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir به ثبت نام در این نظام مالیاتی اقدام کنند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: مراکز خدمات مودیان مالیات بر ارزش افزوده در استان‌های کشور آماده ارایه اطلاعات مورد نیاز و انجام عملیات ثبت‌نام الکترونیکی این مرحله از ثبت نام خواهند بود. (فهرست مراکز مزبور در سامانه اینترنتی عملیات الکترونیکی ثبت نام به نشانی www.evat.ir قابل دسترسی است).

در صورت نیاز به آموزش این نظام مالیاتی مودیان می‌توانند با مراجعه به سایت مزبور یا به ادارات امور مالیاتی استان، شهرستان و شهر ذیربط برای آموزش نیز ثبت نام نمایند تا اقدام لازم برای آموزش آنها که به صورت رایگان خواهد بود، بعمل آید.

همچنین اتحادیه‌های صنفی ذیربط در صورت نیاز اعضای آنان جهت آموزش می‌توانند فهرست اعضای خود را به ادارات کل امور مالیاتی ذیربط اعلام تا ترتیبات لازم جهت آموزش آنان فراهم شود. پاسخگویی به سوالات عمومی و کلی در زمینه این نظام مالیاتی علاوه بر واحدهای خدمات مودیان مالیات بر ارزش افزوده مستقر در ادارات کل امور مالیاتی استان‌ها از طریق شماره تلفن های بخش اطلاع رسانی مالیات بر ارزش افزوده 17- 88920415 - 021 قابل ارایه است.

در این اطلاعیه تاکید شده است فعالان اقتصادی که واجد شرایط مراحل اول، دوم و سوم ثبت‌نام و اجرای قانون بوده‌اند حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله چهارم ثبت نام این نظام مالیاتی، جزو مودیان مشمول مراحل قبلی ثبت‌نام و اجرای قانون برای مودیان مراحل اول از یکم مهر 87 ، مرحله دوم از یکم مهر 88 و مرحله سوم از یکم فروردین 89 خواهد بود.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد