اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه خوردن غذا تحت تاثیر استرس را کنترل کنیم

همراه با شیوع کرونا و به وجود آمدن مشکلات مختلف ناشی از آن پرخوری بر اثر استرس نیز افزایش پیدا کرده که می تواند خطرات جدی سلامتی را در بر داشته باشد.

چگونه خوردن غذا تحت تاثیر استرس را کنترل کنیم


همراه با شیوع کرونا و به وجود آمدن مشکلات مختلف ناشی از آن پرخوری بر اثر استرس نیز افزایش پیدا کرده که می تواند خطرات جدی سلامتی را در بر داشته باشد.

خوردن غذا بر اثر استرس می تواند دلایل متعددی داشته باشد که از جمله آنها، تسکین احساسات اعم از غم و اندوه، احساس گناه، ترس و یا اضطراب است.

به طور معمول اولین راه مقابله با احساسات منفی و استرس غذا خوردن است چرا که در دسترس ترین و ساده ترین راه ایجاد حس خوب به شمار می رود.

خوردن غذا به ویژه غذا های مملو از شکر، نمک و یا روغن می تواند به سرعت در ما احساس رضایت ایجاد کرده و باعث ترشح هورمون سرتونین (هورمون مربوط به بخش رضایت) شود اما این احساس رضایت کاملا موقتی می باشد.

در واقع متخصصان معتقدند که خوردن این نوع از غذا ها می تواند پس از مدتی احساسات منفی بیشتری تولید کرده و در نتیجه افراد بیشتر به سمت خوردن آنها حرکت می کنند و این چرخه ادامه می یابد.

حال چگونه می توان این چرخه از خوردن غذا بر اثر استرس را از بین برد؟ در ادامه می تواند 5 راه کاملا عملی برای خروج از این چرخه را بخوانید.

1. احساسات منفی مانند غم را بپذیرید. در دنیای امروز شبکه های اجتماعی همواره در حال نشان دادن جنبه های موفق زندگی هستند و در نتیجه ذهن ما دچار توهمی به نام همیشه شاد ماندن شده است.

لازم است بدانید که این موضوع واقعی نبوده و هر فردی دارایی هر دو احساس غم و شادی می باشد. لازم است این واقعیت را پذیرفته و پس از ان احساسات منفی خود را نیز به رسمیت بشناسید و ابرازشان کنید.

2. ارتباط خود با غذا را تصحیح کنید. غذا در واقع نیازی ضروری برای حفظ انرژی و زندگی کردن است نه نیازی برای تسکین روح. ارتباط افراد با غذا عموما به دوران کودکی آنها بازمی گردد.

والدین به عنوان پاداش به کودکان خود غذا می دهند که در نتیجه ان شادی و با غذا در ذهن کودک پیوند می خورد. اگر فرزندی دارید هیچگاه غذا را به عنوان پاداش به او ندهید و فعالیت های دیگری مانند کتاب خواندن یا تفریح کردن در بیرون از خانه را برای پاداش و همچنین تسکین روح در نظر بگیرید.

3. یاد بگیرید که غذا نمی تواند مسائلی که برای قلب و روح شما پیش می آید را درمان کند. برای درمان احساساتتان لازم است آنها را ابراز کرده و تحت کنترل خودتان بگیرید.

4. بهترین راه برای کنترل احساسات بیان کردن آنهاست. برای این کار می توانید درباره انها صحبت کنید، انها را بنویسید، یادداشت صوتی ظبت کنید و یا به یک مشاور یا روانشناس مراجعه کنید.

5. از کمک گرفتن نترسید. در مواردی سرکوب احساسات و درمان آنها با غذا خوردن می تواند در آینده نتایج فاجعه باری را برای شما رقم بزند. در صورتی که شرایطتان خاص است، حتما مراجعه به یک متخصص را در نظر داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد