سرمایه گذاری روی طلا سودآورتر از خرید مسکن است

سایت طلا : یک موسسه تحقیقاتی معتبر در هند اعلام کرد سرمایه گذاری برای خرید طلا در هند از سرمایه گذاری در بخش مسکن سود آور تر است .

 پی تی آی


به گزارش سایت طلا به نقل از پی تی آی، موسسه تحقیقاتی آسوچام هند در تازه ترین گزارش خود افزود: سرمایه گذاری در بازار طلای این کشور در سه سال اخیر سود آور تر از بازار سهام و بازار مسکن بوده است .

براساس این گزارش، افرادی که طی سپتامبر 2009 میلادی تا سپتامبر 2012 میلادی در بازار طلا سرمایه گذاری کرده اند دو برابر سود بیشتر کسب کرده اند .

بر این اساس ،هم اکنون قیمت هر ده گرم طلا در بازار هند به بیش از 32 هزار روپیه رسیده است . این رقم سه سال پیش به کمتر از 15 هزار روپیه رسیده بود . بنا براین کسی که سه سال پیش در بازار طلا سرمایه گذاری کرده است ارزش سرمایه خود را دو برابر کرده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی سرمایه گذاری در بازار طلا همچنان یک سرمایه گذاری جذاب با سود بالا به شمار می رود و با ادامه نگرانیهای موجود در اقتصاد جهانی این روند ادامه خواهد یافت .

با توجه به نگرانیها و نااطمینانی موجود در سایر بخشهای اقتصادی ، طلا بهترین و امن ترین سرمایه گذاری به شمار می رود . کاهش ارزش روپیه در برابر دلار و افزایش قیمت جهانی طلا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز گرانبها در بازار هند داشته است . /م

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
0 0

علی میگه :

تاریخ: 1393/03/02 ساعت 17:50
سلام از قدیم میگن خاک ضرر نداره معاملات املاک سودش بیشتره املاک زیره قیمت میخری به قیمت میفروشی ولی تو سکه نمیشه این کارو کرد

0 0

گل میگه :

تاریخ: 1392/05/14 ساعت 19:46
اگر حالا طلا هایم را بفروشم ضرر نمی کنم

0 0

sadegh میگه :

تاریخ: 1392/04/27 ساعت 18:49
به نظرمن فعلاکسی طلانخره داره پایین میاداگه کسی میخوادسرمایه گذاری کنه بهترین گزینه دلاره داره هرروزبالامیره.

0 0

ناناز میگه :

تاریخ: 1391/07/11 ساعت 15:30
هیچ سرمایه گذاری بهتر از ورزش در جهت حفظ سلامتی نیست
بقیه زندگی میگذره
پول زیاد دردسر داره سرم

0 0

همیشه بیخیال میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:26
منظورت از جنگ چیه؟کجا با کجا میخان جنگ کنند؟

0 0

morteza میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 02:13
طلا+ملک+بورس ,دارایی ثروتمندان در هر جای دنیا که برای ثروتمند شدن به نسبتهای مختلف روشون سرمایه گذاری میکنن.

0 0

علی میگه :

تاریخ: 1391/07/05 ساعت 20:54
بچه ها اگه جنگ بشه قیمت مسکن بالا میره یا پایین؟

0 0

javab میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 14:46
yekam dege sabr kon khodet mefahme

0 0

scd میگه :

تاریخ: 1391/07/07 ساعت 01:06
پایین میاد پایین میاد

0 0

رضا طلا میگه :

تاریخ: 1391/07/05 ساعت 11:06
دوستانی که فکر میکنند مسکن ثبات دارد و مصالح و میل گرد و اهن الات اقزایش پیدا میکند من هم قبول دارم اما توجه کنید که طلا مادر فلزات است با افزایش طلا انواع اهن الات افزایش پیدا میکند و اینکه تورم در هر جامعه ای با توانایی خرید طلا که کالایی معتبر است سنجیده می شود. شما اگر در کار حرفه ای طلا باشید وقتی سرمایه تان را از شما بپرسند هیچ وقت نمیگویید 2 واحد اپارتمان یا 100 میلیون پول . می گویید 2 کیلو طلا. پس مسکن دوباره ذکر میکنم به علت نقد شوندگی پایین توصیه برای سرمایه گذاری نمیشود تنها ضرورت است که هر کسی باید در خور شان خودش جایی برای زندگی داشته باشد.

0 0

رضا طلا میگه :

تاریخ: 1391/07/05 ساعت 09:25
با سلام به دوستان و اقاي همنام خودم كه در كار مسكن هستند، مسكن مزاياي خيلي زيادي داره در شرايط بحران زاي خاورميانه كافيه تنها ايران تهديد جدي كنه يا يك موشك اشتباهي از يه جايي كه خودتون ميدونيد بخوره تو خاك ايران و ايران هم حسابي جوابش رو بده ميخوام اون موقع بپرسم مسكن چطوره؟ من تو كار هر دو هستم بيشتر شمش طلا و مسكن اما بياد داشته باشيد بحران جهاني از مسكن شروع شد و هنوز هم ادامه داره، دوستان بفرمايند كدام مسكن يا طلا قابليت نقد شوندگي را دارند ؟؟؟؟ شما ظرف ١٢ ساعت طلا را به پول نقد تبديل مي كنيد اما مسكن چي ؟؟؟؟مسكن سرمايه گذاري نيست تنها نياز است .زماني كه سرپناهي داريد كفايت ميكند نه بيشتر. من در نظرات قبلي گفتم كه با توجه به وخيم بودن اوضاع سياسي و أمنيتي در خاورميانه مسكن متزلزل وطلا چون با بحران ها افزايش پيدا ميكند سود اور خواهد بود طلا در شرايط فعلي ميل شديد به صعود دارد و اخر اينكه در قضيه مسكن مداخلات نابهنگام دولت باعث بحران خواهد شد.

0 0

سید میگه :

تاریخ: 1391/07/04 ساعت 18:58
دوستان عزیز چه طلا وچه مسکن خرید هردوحفظ ارزش پول است اما اینکه کدامیک سود بیشتری دارد بستگی به میزان تخصص شماوتشخیص صحیح زمان انتقال سرمایه بین این دو است.

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/07/02 ساعت 16:14
اگه خواسته باشیم سکه هامونا بیش تر از یکسال نگه داریم با مساله زکات اون چی کار کنیم؟

0 0

sajad میگه :

تاریخ: 1391/07/04 ساعت 18:19
دوست عزیز زکات برای چیزیه که انباشته باشی نه برای وقتی که می خوای داراییتو در برابر بی ارزش شدن حفظ کنی

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/07/02 ساعت 16:15
من تو بازار مسکن هستم و یک ماهیه از بازار طلا هم دارم استفاده میکنم. دوستان عزیز (نمیدونم) متاسفانه یا خوشبختانه تو کشور ما مسکن رشدش از هر چیز دیگه ای بیشتره. مثلا همین امسال مسکن تا 50 درصد هم افزایش قیمت داشت. (همینطور سال 92 را به خاطر کمبود چهار میلیون واحد مسکونی) سال شکوفایی دوباره بازار مسکن نامیدن. من به عنوان فعال بازار ملک در ایران بهتون با اطمینان کامل میگم که مسکن بسیار سود آورتر هست. من حدود 40 میلیون از نقدینگی خودما که از راه مسکن بدست آوردم را توی این یک ماه طلا خریدم و با مشورتی که از دوستانم که تو امریکا و انگلیس اقتصاد میخونن تصمیم گرفتم اینجا سرمایه گذاری کنم اما زیاد بازار طلا داخل با بازار جهانی همسویی نداره. در هر صورت من حدود 5 ساله تو کار مسکن هستم و تقریبا از حال و هواش مطلع هستم و میدونم که ایران و ایرانی بیشترین سرمایشا به مسکن تبدیل میکنه. حتی برای سرمایه گذاری هم که شده!
بازم میگم برای افزایش سرمایه و (نه جلوگیری از افت ارزش سرمایه) مسکن بهترین گزینه هست/

0 0

حسن میگه :

تاریخ: 1392/09/11 ساعت 12:22
دوست عزیز آقا رضا با سلام و عرض ادب
من تازه می خواهم وارد بازار خرید و فروش و افزایش سرمایه شوم تجربه زیادی ندارم اما سرمایه ای حدود 80 میلیون دارم که می خواهم در کالای جایی سرمایه گذاری و فعالیت نمایم با توجه به توضیحات تون می خواستم ببینم ممکنه بنده حقیر نیز از اطلاعات شما برای خرید و فروش استفاده کنم لطفا در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.

0 0

رهگذر میگه :

تاریخ: 1391/07/05 ساعت 16:06
(مسئول محترم سایت، چرا همش کامنت های منو سانسور می کنی؟!!!)
و اما جواب این کامنت:
این حرف ها واسه شرایط عادیه ... وقتی کسی مسکن رو ازت نخره مفت هم نمی ارزه ولی سکه و دلار هرزمان و به سرعت به هر سرمایه ای قابل تبدیله ... متاسفانه سال 92 (شاید هم زودتر) مسکن به شدت افت خواهد داشت.
(مسئول محترم سایت، چرا همش کامنت های منو سانسور می کنی؟!!!)

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/07/02 ساعت 16:35
سودآور هست اما بايد بدانيم كه قيمتها در چه زماني نوسان پيدا مي كنند. البته بايستي دراين آشفته بازار مواظب طلاهاي تقلبي هم باشيم.

0 0

mohsen میگه :

تاریخ: 1391/07/08 ساعت 01:15
دقیقا آشفته بازاره

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/07/03 ساعت 10:14
ایلیای عزیز سال 82 قیمت مسکن با الان فرق کرده یعنی اگر 7 میلیون اون موقع خانه یا زمین خریده الان به راحتی کم کم 130 میلیون میتونه فروش کنه. یعنی 1857درصد سود تا الان سالی 206.33 درصد سود. این قیمت ها به طور حداقلی هست. عزیزم من با یک دوستی اومدم تهران نیاوران متری 15 میلیون بود!!! از فرمانیه خرید کرد متری 11 میلیون. شما اگه دسترسی دارید بپرسید!! خب دوستان از 82 تا الان قیمت خونه های خودتونا دستتون نیست؟؟؟ این دیگه پر واضحه و راستش سودی که تو مسکن هست اصلا قابل قیاس با طلا نیس. از اون موقع تا حالا که من 24 تا سکه خریدم 20 تومن الان شده 23 تومن ولی آپارتمان محل زندگیم متری 400 تومن گرونتر شده. من با دوتا از دوستام که اقتصاد تو خارج میخونن مشورت میکنم همیشه. با همین حال هیچ وقت به کسی نمیگم طلا بخرن. چون بازار داخل خیلی فرق با خارج داره. اما مسکن که توش هستم را واقعا پیشنهاد میکنم که اگه میتونید بخرید چون سال 92 در پیشه و اون موقع خودتون شاهد رشد بالای دوباره مسکن خواهید بود. همینطور طرح افزایش نرخ بانکی که دی ماه امسال تموم میشه و سرمایه گذاران پشیمانی را راهی بازار مسکن خواهد کرد. من میدونم که معمولا دوستان بیشترین سرمایه را در بانک میزارن.امنیت و... اما همشون وقتی میان دفتر کارم حسرت میخورن و پشیمونن. حالا دی ماه هم در پیشه! خودتون باز شاهد افزایش های سرسام آور باشید. از اینا گذشته دلار!!! دلار پر نوسان و صعود کننده. باعث گرونی بیشتر مسکن و حتی ماشین شده. من واقعا میگم بیشترین سود غیر قابل باورما از ماشین بردم. الان 90 میلیون شده. در صورتی که من 62 خریدم. ولی طلا با این افزایش ها اصلا قابل قیاس با مسکن و دلار نیست.
در ضمن مسکن اگه فعال باشی همیشه پول نقد دستت هست. و این مختص طلا نیس.

0 0

صادق میگه :

تاریخ: 1391/07/04 ساعت 20:06
کوتاه بنویس -این همه را وقت نداریم بخونیم

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/07/03 ساعت 12:29
سرمایه گذاری روی مسكن مطمئن تر از خرید طلا است

0 0

من میگه :

تاریخ: 1391/07/12 ساعت 07:01
هه هه هه هه

0 0

میگه :

تاریخ: 1391/07/04 ساعت 14:32
معلوم نیست قیمت سکه و طلا تا کی می خواد بره بالا ولی ما که پولدار شدیم تو این دو سه سال بقیه رو نمی دونم.

0 0

هادی میگه :

تاریخ: 1391/07/05 ساعت 19:37
شما پولدار نشدین بلکه ارزش پولتون حفظ شد در ضمن ضرر هم کردین با وجود این تورم وحشتناک

0 0

میگه :